August 8, 2012 af admin

14 Kommentarer

Ære Hendes Heritage

Ære Hendes Heritage

Janice Freij

I korte træk

Janice blev født ind i en kristen palæstinensisk familie, men ikke få en dyb forståelse for hendes arv, indtil hun var en ung voksen. Nu, som kurator for Uddannelse for Arab American National Museum i Michigan, har Janice daglige muligheder for at uddanne andre om hendes kultur. Balancing hendes arabiske identitet med sit åndelige liv som en mormon, har dog været en udfordrende og isolere rejse, selv med Herrens stadige tilstedeværelse i hendes liv.

Du blev født i USA, men du kommer fra arabiske arv. Vil du beskrive mig din families baggrund?

Jeg er født og opvokset i Michigan til palæstinensiske indvandrere. Min far og mor er begge fra en by kaldet Ramallah, som er på Vestbredden i Palæstina. Deres familier kendte hinanden, men de opfyldte ikke hinanden, indtil 1967 i Michigan. Mine forældre kom til USA på forskellige tidspunkter, min far kom i 1961 for at gå i skole. Min mor kom til Michigan som flygtning efter 1967 arabisk-israelske krig. Min mor har seks søstre og ingen brødre og min fars familie hørte om denne anden Ramallah familie, der havde syv døtre, og så der var en lille strategi i at få de to af dem sammen. De blev forlovet et par uger senere og gift et par måneder senere, og de blev gift i 42 år, indtil min far gik bort.

De fik fire børn i Michigan, jeg er den tredje af fire. Vokser op var vanskeligt, fordi vi var nødt til at leve dette arabisk-amerikanske identitet. Vi voksede op i en overvejende hvid forstad. Detroit-området er kendt for at have en stor arabiske befolkning - det har den største koncentration af arabere i USA - men vi var i en lidt andet område, der ikke var så forskellige, da jeg voksede op der i 1980'erne. Vi stod ud, og vi blev drillet. Jeg husker klassekammerater ville stille mig spørgsmål, jeg ikke engang ved, hvordan man besvare. Jeg var arabisk, men jeg vidste ikke rigtig, hvad det betød.

Janice med sin mor

Min far ville tale en masse om politik, og du kan ikke være en palæstinensisk og ikke taler meget om politik. Så han ville forklare det fulde arabisk-israelske konflikt. Jeg føler mig som han gjorde et godt stykke arbejde i vej mod afmatning os i det politiske aspekt af, hvad det betyder at være arabisk. Men vi har aldrig talt om vores kultur. Vi har lige boet det. Vi spiste fødevarer, de talte sproget (jeg reagerede på engelsk), ville vi gå til arabiske bryllupper og dans til arabisk musik, men for den længste tid, jeg harmedes være arabisk, fordi det gjorde mig anderledes end alle andre. Også, jeg er forbundet min kultur med strenghed. Jeg kunne ikke gøre en masse ting, som andre mennesker kunne gøre, fordi jeg var araber. Vi fik ikke lov til dato, vi ikke kunne have sleepovers, jeg havde en meget streng udgangsforbud, og mine forældre ville sige disse regler eksisteret på grund af vores kultur. "Arabiske piger ikke gør disse ting," er hvad de ville fortælle mig.

Det er ting, der normalt er forbundet med mere konservative religiøse traditioner. Hvordan blev religion præsenteres i dit hjem? Var det synonymt med din kultur eller separate?

Det var synonymt, men mine forældre var faktisk ikke så religiøse. Da jeg voksede op, vi gjorde gå i kirke, men det var mere af kulturelle årsager. Hvis du er en kristen palæstinenser fra Ramallah, er du ortodokse. Der er nogle undtagelser, men de fleste er ortodokse. Der var en ortodoks kirke bygget i en forstad, hvor vi boede, og så ville vi gå til kirken hver søndag, men det var mere som en familiesammenkomst. Det var et sted, hvor mine forældre kunne hamle op med deres egne venner og familie fra tilbage i Ramallah, fordi temmelig meget efter 1967 alle forlod byen, og de fleste af dem gik til Michigan. Præsten ville tale på arabisk. Jeg husker diskussioner om, hvordan vi var fra det samme sted, at Kristus var fra, men i form af de regler, var det ikke om at være kristen for dem, var det om at være arabisk.

Du havde en kristen fundament. Hvilken rolle har Islam spille i din opvækst som en arabisk?

Jeg stiftede bekendtskab med islam senere da jeg blev ældre. Da jeg voksede op, min familie havde deres egne fordomme og stereotyper om muslimer. Mit samfund har en stor muslimsk befolkning, og vi ville gå til de muslimske markeder og restauranter, men jeg husker tydeligt min familie sige ting som, "Du skal ikke bruge for meget tid der. Bare gå få, hvad du har brug for og derefter forlade, fordi det er, hvor muslimerne hænge ud. "Så på grund af, at fordomme, jeg antog bare, at muslimer var så forskellige fra mig.

Jeg husker diskussioner om, hvordan vi var fra det samme sted, at Kristus var fra, men i form af de regler, var det ikke om at være kristen for dem, var det om at være arabisk.

Og så, da jeg var 21, begyndte jeg at arbejde for adgang, hvilket er den arabiske Community Center for økonomiske og sociale ydelser, og det er den overordnede organisation af museet Jeg arbejder på nu. Det var første gang, jeg var fuldt eksponeret for islam og muslimer. Jeg blev hyret til at være et pædagogisk opsøgende koordinator, hvilket betød, at jeg var ansvarlig for at lære folk om arabisk kultur og islam. Jeg indså, at jeg ikke vidste noget! Jeg havde boet i min egen kristne palæstinensiske boble. Jeg måtte gå gennem et lynkursus i islam, og på det tidspunkt indså jeg, hvor mange ligheder der er mellem kristne arabere og muslimske arabere. For eksempel er nogle af de ritualer forbundet med begravelser og dødsfald meget ens. Det var øje åbning for mig, og det gjorde mig spørgsmål, hvorfor der var så meget fordomme, når der var så mange ligheder.

Vil du fortælle mig om, hvordan du har lært om mormonismen?

Som jeg nævnte, vi gik i kirke for det meste af kulturelle grunde, og så vi bare stoppet går helt. Jeg havde nogle presbyterianske naboer jeg ville gå i kirke med en til tider. Jeg kunne godt lide, at deres kirke var så nede på jorden, den ortodokse kirke, jeg var vokset op at gå til var så rituel og streng. Jeg kunne godt lide at gå til disse presbyterianske kirker, fordi alle var så åbne og venlige. Men det var ikke noget, jeg virkelig ønskede at gøre hver søndag, det var bare et sted jeg gik til nu og da. Derefter, da jeg var i mine sidste år af high school, jeg besluttede jeg ikke tror på Gud længere. Jeg var en bitter teenager, og jeg tænkte, hvordan kan der være en Gud, når der er så mange forfærdelige ting, der sker i verden, og så mange dårlige ting er sket i mit liv? Det var den vej, jeg var på.

Da jeg var en senior i high school, jeg blev venner med to brødre, der var LDS, men ikke aktiv, og de fortalte mig lidt om Kirken, fordi jeg var nysgerrig. Hurtig fremsendelse af en bit, min bror endte med at arbejde med en af ​​dem på en fastfood restaurant. Min bror er på fem år ældre end jeg, og han var lidt på en modsat rejse fra den ene jeg var på. Han ledte efter sandheden, blev han leder efter en religion, og han arbejdede med disse LDS fyre og spurgte en masse spørgsmål. Han måtte til sidst forlade det job og overtage min fars sko reparation business i et indkøbscenter, fordi min far havde en massiv streg og kunne ikke arbejde længere. Min bror var i skoen reparation og to missionærer kom ind for at få deres sko fast. Min bror fortalte dem, at han havde to venner, der var LDS, og de fortalte ham om troen. Derfra begyndte min bror at tage drøftelserne, og han blev døbt.

Jeg husker ikke at være interesseret overhovedet i religion, men jeg kan huske, at da min bror ville fortælle mig om Kristus, og hvordan han forsøgte at følge hans eksempel, husker jeg bliver virkelig rørt. Jeg kan huske at tænke, jeg ikke rigtig ved så meget om kristendom! Jeg kender ikke så meget om Jesus. Jeg kender de grundlæggende Bibelens historier, jeg lærte i søndagsskolen som en lille pige, men jeg kender ikke detaljerne. Jeg besluttede, at jeg ville begynde at læse Bibelen og læring og bede og se, hvor der ville tage mig. Jeg var meget intimideret af Bibelen, så min bror gav mig en bog som at læse Bibelen for Dummies eller noget, og bogen foreslog at læse den første bog af John først i syv dage i træk og skrive ned, hvordan du følte, mens du læser. Jeg fulgte denne udfordring, og jeg husker følelsen fredelig, og det var første gang som en ung voksen, at jeg følte, hvad jeg nu ved er Ånden, fortæller mig, at Herren elskede mig, og han var der. Jeg kunne virkelig godt lide det, men jeg troede ikke, jeg havde brug for at deltage i en kirke.

En nat, min bror og jeg havde en lang, dyb diskussion. Jeg var faktisk ydmyg nok til at stille ham spørgsmål om tro, og så min bror blev besvarelsen af ​​disse spørgsmål og Ånden gjort det meget, meget klart for mig, at Kirken var sand. Tal om en lynet oplevelse ... Dette var helt sikkert en af ​​dem. Det var et klart svar, og jeg kunne ikke stoppe med at græde. Det var en lørdag aften, den næste morgen jeg kaldte missionærerne og fortalte dem, at jeg ønskede at blive døbt! De blev chokerede, selvfølgelig. Jeg en mission mig så nu ser tilbage tror jeg, Wow, det var fantastisk! Men jeg vidste bare lige her og nu, at jeg ønskede at være en del af det. Jeg gik i kirke den dag, havde min første drøftelse om natten, og blev døbt to uger senere.

De to drenge jeg fortalte dig om, der først introducerede min bror for Kirken? De har fire yngre søskende, og de og deres forældre tog mig ind, og nu er min "vedtaget Mormon familie."

Du var atten. Hvordan gik det ændre dit forhold til din familie?

Der var konflikt. Min familie havde været skuffet over nogle af de beslutninger min bror havde gjort tidligere, og så når han blev medlem af Kirken, de bare børstet det som en anden underlige ting han gjorde. De virkelig ikke tage det alvorligt. Men da jeg kom de var temmelig oprevet og bekymret for mig.

Mens jeg havde min første samtale med de ældste og min bror, mine forældre kaldte mig til at snakke med dem. Jeg vidste bare, det ikke ville være godt, så jeg gik ned ad trappen Jeg sagde bare en stille bøn og sagde: "Please hjælp mig hjælpe mine forældre at forstå, hvorfor jeg gør det." Da vi først begyndte at tale, var de ked missionærerne bliver der, og de forstod ikke, hvad jeg gjorde. Men inden for få minutter, mirakuløst, deres hjerter helt blødgjort, og de sagde: "Vi respekterer din beslutning." Det var fantastisk. Jeg er så glad for jeg havde denne oplevelse, fordi det lærte mig tidligt, at Gud besvarer bønner, og han er virkelig bevidste om vores situationer.

Vær med var ikke så svært, men der var to ting, som var svære: Først min bror faldt fra Kirken næsten umiddelbart efter jeg kom til en række forskellige årsager. Det er gjort det en meget ensom rejse for mig.

Den anden ting, der var hårdt, var, at min familie var helt imod min mission. Kom klar til at gå på en mission var en af ​​de hårdeste udfordringer, jeg har gået igennem. Jeg troede aldrig jeg ville udføre en mission, men Ånden gjorde det klart, at jeg havde brug for. Igen, en lyn oplevelse. Jeg tror himmelske Fader må indse jeg er temmelig stædig, så det er derfor jeg får disse lynet ting. Jeg var naiv: Jeg troede, at fordi det var så tydeligt for mig, at jeg havde brug for at tjene, var det vil være en nem rejse. Jeg vidste, at missionen selv ville være svært, men i form af forberedelse, troede jeg det ville være let.

Jeg fortalte mine forældre om natten besluttede jeg at gå, tænker de ville bare være støttende. De var meget vred. Kulturelt, selvom jeg havde levet på min egen - hvilket er noget, som mange arabere ikke gøre, indtil de bliver gift - var der stadig denne forståelse, at en kvinde ikke må forlade sin familie eller endda landet. Jeg tror en stor del af det for min mor var sikkerhed, fordi 9/11 for nylig var sket. Min mor var meget bekymret for, at nogen ville såre mig eller diskriminere imod mig. Der var anti-muslimsk aktivitet på det tidspunkt, men de fleste mennesker ikke skelne mellem muslimske arabere og kristne arabere, selv når jeg var en LDS missionær. Jeg husker hende sige: "Hvad nu hvis du får sendt til New York City?"

Det var ti måneder mellem, da jeg besluttede at gå, og da jeg faktisk tilbage i 2002. Så det var en rigtig lang tid for opposition. Det var ikke bare min familie, det var venner, selv LDS venner. Jeg var 25, så jeg fik en masse, "Hvorfor ville du gå på en mission? Du bør fokusere på at få gift eller afsluttende skole. "The misbilligelse kom fra overalt.

Jeg var naiv: Jeg troede, at fordi det var så tydeligt for mig, at jeg havde brug for at tjene, var det vil være en nem rejse.

Én gang, jeg talte med en ven, der delte et skriftsted i Matthæus 10:37-39 om at ære din mor og far, men ikke at vælge dem over Herren. Jeg husker at læse dette skriftsted og Ånden bekræftede for mig, at alt ville være okay, hvis jeg bare fortsatte på den sti, jeg var på. Jeg husker også liggende på min etage en dag i tårer, skriver i min dagbog, tænker, jeg ved ikke, om jeg kan gøre dette. Måske skulle jeg bare ikke gå, fordi det ville være så meget lettere. Men igen, Ånden gav mig et knus og trøstede mig. Det var svært indtil den dag jeg forlod.

Da jeg fik min mission opkald, som var til New Zealand, vidste jeg, at var inspireret, fordi det er et af de sikreste lande i verden. Så snart jeg fortalte mine forældre, det er, hvor jeg skulle hen, de var meget mere støttende. Det var sådan en velsignelse. Og derefter bliver i New Zealand var fantastisk, også. Jeg havde aldrig mødt polynesiske folk før, og jeg havde ikke indset, hvor rigt kultur er, hvor mange ligheder der er mellem deres arv og min arv. Det gjorde mig indse, hvor mange forbindelser der er over hele verden mellem de forskellige trosretninger og kulturer.

Jeg har nogle venner, der var ekstremt støttende, herunder min adoptivfamilie Mormon familie. Den mor faktisk fløj ud med mig til Missionary Training Center og var min escort da jeg blev begavet i templet. Hvis jeg ikke havde haft denne familie og et par andre venner, ville det have været endnu sværere at gøre, hvad jeg gjorde.

Da jeg var på min mission, havde jeg ikke får for mange breve fra min far, fordi han stadig var vred på mig. Og min mor har en sjette klasses uddannelse, så min mor ikke vidste, hvordan man e-mail eller noget, men min søster ville sende mig pakker og breve.

Hvor har din interesse i at uddanne andre om din kulturarv kommer fra, især da det havde været en udfordring for dig at omfavne det som en ungdom?

Jeg havde gået i skole og arbejdede til og fra før min mission, men da jeg var på min mission min kammerat fortalte mig om BYU, og deres mellemøstlige Studies Program og Jerusalem center ... En anden lynet erfaring fortalte mig, at det var noget jeg virkelig nødvendig for at overveje. Og så jeg færdig med min uddannelse på BYU i mellemøstlige studier og arabisk, som gav mig mulighed for at studere i Jerusalem og bor i Egypten, som var det første gang, jeg boede i et arabisk land.

Lige før jeg blev medlem af Kirken, blev jeg mere interesseret i min arv, især i sproget. Jeg hadede det faktum, at jeg ikke kunne tale arabisk. Jeg har ikke gøre en enorm indsats på dette tidspunkt for at studere, men så fik jeg min patriarkalske velsignelse seks måneder efter at tilslutte sig Kirken. Min patriarkalske velsignelse samtalerne i dybden om min jordiske arv, og hvordan jeg har brug for at sætte pris på det og forstå, hvordan det relaterer til evangeliet. Det er også fortæller mig, jeg kan ikke tage det let, og at mange udfordringer vil komme på grund af min arv. Jeg bad og jeg læste min velsignelse, og jeg bad om vejledning vedrørende en karrierevej. Herren gjorde det meget, meget klart, at jeg havde brug for at gå ind i noget relateret til min arv. Jeg forstod ikke mine følelser i starten, men så indså jeg jeg havde brug for at forstå min arv fagligt og lære så meget som jeg kunne om det.

Efter jeg blev færdig, var jeg ikke sikker på, hvad jeg skulle gøre med min uddannelse. Jeg havde arbejdet for ACCESS (den arabiske Community Center for økonomiske og sociale Services) før min mission, men jeg havde ikke ønskede at flytte tilbage til Michigan igen efter skole. Men så fik jeg et opkald fra en kvinde, jeg havde arbejdet med tidligere på ACCESS der fortalte mig, at der var et nyt museum, der skulle være åbne. Det pikeret min interesse, men jeg var stadig ikke overbevist om at jeg skulle gå tilbage til Michigan.

Endelig gik jeg hjem til et bryllup i 2007, og jeg tilfældigvis til at sidde ved et bord med den kvinde, som var ansvarlig for hele organisationen. Hun fortalte mig om en udvikling, position, der var åbning, hvor jeg ville være at skaffe midler specifikt til det nye museum. Jeg fortalte hende, ville jeg virkelig nødt til at tænke over det, fordi jeg ikke ønskede at flytte tilbage til Michigan. Denne beslutning var ikke som "lynet", som de andre beslutninger, men jeg til sidst følte fred om det, og jeg flyttede tilbage til Michigan.

Jeg til sidst flyttede ind i en position i uddannelsessystemet afdelingen i 2009, og jeg elskede det absolut. Til sidst blev jeg forfremmet til kurator for uddannelse, så nu løber jeg afdelingen her. Den passion for det arbejde, jeg gør, og det arbejde, vi gør, som en institution fortsætter med at vokse, fordi det er bare så nødvendigt. Der er så meget uvidenhed om arabere og Islam. Hver gang jeg giver en forelæsning eller en præsentation, jeg bare føler, at jeg virkelig har tænkt at gøre en forskel.

Jeg ved stadig ikke, i sidste ende, hvis dette er, hvad Herren havde i tankerne for mig, da han ville have mig til at gå ind i mellemøstlige studier. Jeg mener ærligt, at en af ​​de vigtigste grunde han ville have mig til var så jeg kunne gøre mit slægtsforskning. Jeg kunne ikke læse arabisk før, og nu kan jeg, og jeg har en stor bog af min familie træ, nu kan jeg oversætte. Så det er virkelig spændende.

Hvad er det vigtigste, du forsøger at kommunikere i din undervisning om arabere?

At vi ikke er monolitisk. At vi ikke er alle det samme. Det er en af ​​de vigtigste ting, som jeg diskutere og det er hvad jeg træner mine undervisere at diskutere samt: Vi er ikke alle ens. Det er sådan en almindelig stereotype. Der er 22 arabiske lande, over 300 millioner arabere i verden. Der er så mange arabiske amerikanere, vi har ikke nøjagtige tal, fordi vi ikke er medtaget på den amerikanske Census - det er en helt anden problem - men der er en masse af arabiske amerikanere. Vi er meget forskelligartet på enhver måde.

Den anden vigtigste budskab er, vi er ikke alle terrorister. Så sjovt som det lyder, har en masse mennesker til at blive mindet om det. Folk tror måske ikke, at alle arabere er terrorister, men de tror måske, de støtter terrorisme eller support vold eller er anti-amerikansk .... Jeg forsøger at formidle, at de stereotyper, du hører i nyhederne eller i film ikke er sande. De kan være sandt for en lille håndfuld arabere og / eller muslimer, men de er ikke sandt for de fleste.

Hvordan det perspektiv informere din identitet som en mormon? Vi naturligvis har nogle af disse udfordringer, så du får stereotyper fra både din arv og din religion.

Jeg har lyst til at blive Mormon har virkelig hjulpet mig til at forstå, hvad mine muslimske brødre og søstre går igennem. Både mormoner og arabere er meget misforståede grupper af mennesker, og der er en masse ligheder mellem vores tro. En af disse ligheder er folk tror, ​​vi er kættere. I stedet for at læse Koranen eller Mormons Bog, læste de anti bøger om Kirken eller anti bøger om islam. Der har været mange mennesker i de seneste år, som når jeg forsvarer muslimer eller vred om anti-muslimsk retorik, siger, "Jeg kan ikke få det: Du er kristen, hvorfor du holder så meget?" Og helt ærligt, den ene Grunden til at jeg holder så meget er jeg ved præcis, hvordan de føler. Fordi folk ikke skelne mellem kristne arabere og muslimske arabere, jeg har været offer for diskriminerende bemærkninger og handlinger mig selv. Der er visse aspekter af islam, som jeg måske ikke helt forstår, men jeg har sådan en dyb forståelse for, hvordan muslimer lever deres religion.

Jeg føler, at den kultur, jeg var rejst faktisk forberedt mig for at være medlem af Kirken. En masse af de værdier, der blev indpodet i mig som barn var de værdier, Kirkens prædiker: familie, kyskhed beskedenhed alle disse slags ting.

Men der er mange udfordringer, der kommer fra tilhører to meget misforstået kulturelle grupper: at skulle forsvare, hvem jeg er som en araber og at skulle forsvare, hvem jeg er som en mormon. Den største udfordring har været lige følelse så alene. Der er ikke ret mange arabere, som er LDS. Bliver så lidenskabeligt om min kulturelle brødre og søstre, som ikke forstår mig åndeligt og dernæst brænder mine åndelige brødre og søstre, som ikke forstår mig kulturelt, er meget ensom.

Bliver så lidenskabeligt om min kulturelle brødre og søstre, som ikke forstår mig åndeligt og dernæst brænder mine åndelige brødre og søstre, som ikke forstår mig kulturelt, er meget ensom.

Jeg elsker at mormoner er meget interesseret i min arv, men jeg føler også træt af at være så forskellige. Jeg ville ønske jeg ikke nødt til at forklare mig selv igen og igen. Jeg føler sig isolerede. Men at sige, at jeg gør noget ved det: Jeg starter en arabisk-LDS webbaseret forening at forbinde arabiske LDS mennesker.

Jeg har været i kontakt med nogle generelle myndigheder, som arbejder i Mellemøsten, og jeg har fået at vide af dem, at antallet af medlemmer, der er arabisk er i hundredvis. Så det er ikke mange! Hvis du tænker over det faktum, at der er 14 millioner medlemmer af Kirken i verden, et par hundrede er ingenting. Men jeg føler virkelig, at jeg er blevet medlem af Kirken, da jeg ikke var en tilfældighed, og jeg føler, at jeg skal spille en slags rolle i at forene de arabiske folk, der er LDS. Vi håber at lancere foreningen ved udgangen af ​​året.

På trods af de udfordringer, jeg har haft som en LDS arabisk, er jeg så taknemmelig for at være i denne unikke position, og jeg ville ikke have det på nogen anden måde. Mit mål er at blive så stærk som muligt for at sikre, at jeg opfylder alt himmelske Fader har i vente for mig, hvad det så end måtte være.

I korte træk

Janice Freij


Lokation: Ann Arbor, MI

Alder: 35

Civilstatus: Single

Beskæftigelse: Kurator for Uddannelse, Arab American National Museum

Konverter til Church: 1995/05/28

Skoler Deltog: Wayne State University, Brigham Young University

Sprog, der tales i hjemmet: arabisk, engelsk

Yndlingssalme: »Bliv With Me"

On The Web: http://mormonchannel.org/why-i-believe/36 (min
interview på Mormon Channel er derfor, jeg mener programmet)

Interview med Neylan McBaine . Portrætter af Liz Hansen.

Del denne artikel:

14 Kommentarer

  1. Neylan McBaine
    08:47 på 9 August 2012

    Fra interviewet Producers: Der var tårer flere gange i Janice interview, både hendes og mine. Jeg teared op som hun beskrev den ensomhed, hun følte i hendes rejse til en mission, og at hun har følt siden repræsenterer en af ​​de mindste kulturelle grupper i Kirken. Jeg i awe af fatning af hendes vidneudsagn, hendes vilje til at søge Ånden og gøre, hvad Herren ønsker hende til, selv i lyset af modløshed. Det var en ære at høre Janice historie.

  2. Kristin McElderry
    09:20 på 9 August 2012

    Janice er en utrolig kvinder. Så dejligt at se hendes historie præsenteret her.

  3. Liz H
    12:04 på 9 aug 2012

    Tak for at dele din historie, Janice! Du er fantastisk.

  4. Sarah P.
    12:27 på 9 aug 2012

    Det er så inspirerende. Jeg arbejdede ved siden af ​​en ung kvinde på min alder, som var libanesiske og en praktiserende muslim. Vi var konstant forbløffet over de ligheder mellem vores tro. Jeg tror, ​​vi også gjort hinanden stærkere i vores egen tro. Bliver LDS i metro Detroit kan virke ensom, men de få der er, er vi en stærk flok! Vi bliver nødt til at stoppe ved museet engang.

  5. Kate McMurtrey
    13:50 på 9 August 2012

    Så pæn at høre alle dine historier! Jeg er enig med Kristin. Fantastiske historier om opholder stærk.

  6. Sarah Cresap
    05:44 på 9 August 2012

    Tak for dit perspektiv! Verden bliver til at være mindre hverdagen på grund af internet og masse kommunikation. Så som vi gnide albuer, vi virkelig har brug for at forstå hinanden. Tak så meget.

  7. Kim H.
    20:00 på 9 August 2012

    Søster Freij, Tak for at dele din historie. Din tapperhed er inspirerende og så er dit vidnesbyrd. Jeg elsker Michigan og de muligheder, vi har for at dele evangeliet.
    Jeg plejede at arbejde i Metro-Detroit non-profit verden, og jeg er bekendt med Access og AANM. Jeg er en mormon og en af ​​mine bedste venner er muslimer. Jeg har en masse familie ud vest, og jeg er så taknemmelig for, at jeg var i stand til rejst i et kulturelt mangfoldigt sted, så jeg kunne udvikle mine egne meninger. Vokser op, jeg elskede interagere med andre fra forskellige kulturer. Jeg følte så meget som en outsider, som de gjorde, selvom jeg ikke har en accent, når jeg talte, eller ligne noget andet end en gennemsnitlig hvid kid. Vi var anderledes sammen. Nogle gange er det ensomt, men følgeskab af Helligånden kan fylde hullerne.
    Tak igen!

  8. Joe Fernandez
    10:26 på 10 august 2012

    Jeg mødte første Janice som en ung voksen lige før forlader på en mission tilbage i '99. Både hun og dem omkring mig var sådan en motivation gennem hårde tider ved at leve i et hjem uden LDS indflydelse. Hvis det ikke var for Janice og de stærke indflydelsesrige venner på det tidspunkt ville jeg sandsynligvis ikke være den person jeg er i dag.

  9. Durante
    09:38 på 10 August 2012

    Jeg elsker den styrke, det kræver at være så stærk, når man på samme tid, føler sig så isoleret. Jeg er enig med Kim, det er ensomt, men Helligånden hjælper. Jeg føler mig som det som en Fader med primær varetægt, er der en masse alene tid, selv når jeg er omkring andre.

  10. Elizabeth
    20:03 på 12 August 2012

    Jeg er stolt over at kalde Janice en af ​​mine bedste venner. Hun er utrolig stærk, og et godt eksempel for mig. Hun er altid stræber efter at lære mere og vokse tættere til vor himmelske Fader. Hun inspirerer mig, når jeg ned (og når jeg ikke!). Jeg elsker hende et ton!

  11. Mormon mom rocks!
    16:40 på aug 14, 2012

    Hey verden, er ikke min vedtaget
    datter bare den bedste?
    Nuha & jeg gjorde sådan en fremragende
    job! (& Helligånden)
    Hendes konvertering historie, jeg har været
    Velsignet at have den forreste række
    Sæde! Jeg elsker hende som min egen!
    (Hun også arvet 4 Bros & 2
    sis, da hun tiltrådte vores
    "Mormon" familie! Vi har hver elsker denne
    Arabisk prinsesse på vores egen måde!
    XOXO
    Ur Motha

  12. Tracie
    12:57 på September 15, 2012

    Jeg mødte Janice i den awesome Ann Arbor singler menighed på besøg for at se min ven der. Dengang som en nylig mellemøstlige Studies grad, var jeg så spændt på at høre hendes seneste konvertering historie! Og nu er jeg begejstret for at se hende featured her! Det er som at høre Paul Harvey tell "resten af ​​historien!" Efter at have mødt mere arabiske amerikanere siden da, og deres egne kampe med deres fortid og deres identitet, jeg føler mig så privilegeret at tælle dem som venner og håber jeg kan udvide ægte venskab. Tak Janice for dit eksempel og vedholdenhed, og må Gud fortsætte med at velsigne dig og din indsats på alle fronter!

  13. Abi
    07:05 på 15 Januar 2013

    Jeg mødte Janice, da hun tjente som missionær i min hjemby Nelson, New Zealand. Hun er en fantastisk kvinde, intelligent, varm og levende. Hun lyser! Hun er så smuk indeni som hun er udenfor. Jeg føler mig så taknemmelig for at kende hende.

  14. Ellis
    13:59 på 4 April, 2013

    Janice, tak for at dele din historie! Jeg virkelig beundrer dig for at fortsætte med at holde ud på trods af de fortsatte udfordringer og ensomhed for at være anderledes. Jeg kan godt lide, hvordan du bruger de måder, du er anderledes at uddanne og hjælpe andre. Måske er vores forskelle er gaver fra vor himmelske Fader om at hjælpe os med at hjælpe andre. Det er noget, jeg vil tænke over. Tak.

Efterlad et svar

SEO Powered by Platinum SEO fra Techblissonline