15 syyskuu 2010 by admin

7 Comments

Maailman kansalainen

Maailman kansalainen

Camilla Smith

Yhdellä silmäyksellä

San Francisco, CA, Syyskuu 2010

Tämä dynaaminen viiden lapsen äiti aikuista lasta jakaa hänen rakkaus matka, lukemisen, tieteen ja hänen ihailua oman äitinsä. Camilla toimii kirkon Public Affairs edustaja San Francisco Bay Area, ja hän edelleen vaikuttaa paikkakunnallaan olemalla edunvalvoja National Public Radio säätiö, UC Berkeley Bancroft Library, San Francisco uskontojen neuvosto ja Clog Amerikassa.

Vartuin isossa perheessä, jossa on seitsemän sisarusta. Oma paikka perheessä oli erikoinen, koska olin viisi vuotta nuorempi kuin minun seuraava vanhempi veli, ainoa tyttö syntyneet neljä poikaa. Koska nuorin tyttö, olin hyvä sijainti ja hyvin lähellä äitini.

Mikä on äitisi on?

Saat Mormonin nainen hänen aikakausi (hän ​​oli syntynyt vuonna 1907), hän oli vapaa nainen, joten hän teki, mitä hän halusi tehdä. Se oli paljon tekemistä isäni kanssa, joka halusi hänen olevan onnellinen. Se on suuri lahja, on aviomies niin. Koska vanhemmat lapset kasvoivat, autoimme perheen vastuut ja äitini tunsi täysin vapaasti matkustaa joka kesä ja jättää nuoremmille lapsille isäni ja vanhemmat lapset. Se oli melko epätavallinen tilanne.

Äitini oli valtavasti energiaa ja kiinnostusta monilla aloilla. Hän tunsi se oli hänen oikeuttaan harjoittaa näitä etuja. Äitini työskenteli kokopäivätyötä koko ikäni. Hän opetti koulussa. Hän oli myös synnynnäinen johtaja. Hän oli runoilija, julkaissut kolme kirjaa runouden ja viisi proosaa, jäsen Pen Naiset ja oli jäsenenä Utah Poetry Society. Kun hän oli lukiossa, äiti sai tehokkuus palkinnon. Hän sanoisi, "Tehokkuus on paras, eniten, vähiten aikaa. Aika on aina tekijä. Yrität tehdä parhaasi, mutta aina muistaa, että et voi ylitämme aikaa. "

LDS_woman_photo_CSmith3

Vartuin äitini filosofiaa ja todellista, että minulla oli vastuu yhteisön, erityisesti kirkkokunnan. Äiti tunsi vastuuta kaikille hänen yhteisöjä ja Valistuskerhon (MIA) yleisenä hallituksen jäsen.

Toinen asia, hän oli hyvin lahjakas teki minut tuntemaan, että olin hänen suosikki lapsi. Kun puhun minun sisarukset, joista jokainen on jotain, mitä he erityisesti jakaa hänen kanssaan, joten hän oli tapa mietitään, mitä olivat kiinnostuneita niin tuntui erityisen. Se ei ollut keinotekoinen, hän todella oli kiinnostunut sinusta. Esimerkiksi rakastin kirjallisuutta ja kirjoittamista ja halusi olla toimittaja. Kun olen työskennellyt Putnam Publishing Group New Yorkissa toimituksellinen avustaja, haluaisin lähettää hänelle kirjoja olimme julkaista. Hän luki kaiken, ja sanoisi, "Oooh, että oli aika seksikäs."

Oletko osallistunut tutkijakoulun Columbian yliopistossa vuonna 1960. Miten mormonitytön Utahista päätyä New Yorkissa ja miten se muuttaa sinua?

Menin BYU Opiskelu ulkomailla Grenoble, Ranska aikana minun toisen vuoden opiskelija vuoden college ja avasin näköaloja. Lisäksi, sekä äitini ja isäni olivat hyvin ennakkoluulotonkin ihmisiä. Isäni välittänyt eniten siitä, onko olit hyvä ihminen. Se ei ollut vai et oli hyvä mormoni tai olivat rikkaita tai köyhiä tai olivat tietyn luokan. Koska isäni puhui Espanjan niin hyvin hän käännetään siirtotyöläiset, jotka asuivat yhteisössä. Hän teki aina, että kaikessa hiljaisuudessa. Äiti oli paljon enemmän sosiaalinen henkilö, mutta hänellä oli ystäviä kaikilla elämänaloilla ja kaikissa tilanteissa, ja käsitellyt niitä tasapuolisesti. Esimerkiksi kaksi miestä asui naapurissa toisiaan ja olivat hänen ystäviään hänen runojaan ryhmään. Muistan hänen minulle sanovan: "Voi, he luultavasti homoseksuaaleja. Eikö olekin harmi meidän on merkintä ihmisiä? "Tämä oli varhain, ehkä 1960-luvulla.

Vanhempieni maailmankuva auttoi minut tuntemaan, että olen ollut vain mormonitytön, mutta minulla oli vielä näköaloja. Tunsin hyvin vapaasti matkustaa ja kun minun vanhempi vuoden college, olen työskennellyt National Association of Food Chains Washington DC. (Editointi työtä). Rakastin työni Washington mutta ystäväni Sally Ann sanoi: "Sinun täytyy tulla New Yorkiin, se on paikka sinulle." Tunsin, "Okei, se on asia tehdä." Joten muutin New Yorkiin.

Olen aina kävi kirkossa, kun olen asunut New Yorkissa. Mutta Muistan kriisi uskon kun olin tutkijakoulu ja olimme opiskelu kirjallisuutta. Otin kurssin nimeltä "Black kirjallisuus", ja yksi laatijat valittu kirjan kirjoitti, kuinka hän oli luopunut mitä hän kutsui "heimojen uskonnot" tulla Bahá'í. Miksi? Koska hän näki kristinuskon, juutalaisuuden ja islamin heimojen uskonnot. Luonne heimojen uskonto on, että se sulkee pois ketään, joka ei ole osa "heimo." Ajattelin, että (ja tietysti mormonien on erittäin heimojen) ja sopi hänen kanssaan, että heimojen uskonnot olivat tuhoisia. Muistan ajatelleeni, että voisin luopua kirkon, koska toiset ulkopuolelle ei ole mitä rakastava Jumala tekisi. Sitten aloin ajatella perheen ja kuinka tärkeä perhe on lapsen kehitystä ja ilmeisesti vauva ei selviäisi ilman perheen, joka on oikeastaan ​​vain pieni heimo. Joten heimo ei luultavasti ongelma. Jokainen tarvitsee perheen ja heimon antaa heille voimaa, mutta sitten voima olisi keskityttävä ulkopuolella heimo ja yhteisö eikä yrittää pitää ihmiset tiiviinä ryhmänä. Se on todella ytimessä minun uskonnollisen uskon. Olen hyvin uskonnollinen ihminen. Olen hyvin uskonnollinen mormoni. Mutta tarkoituksena kirkko on saada ihmiset vahva, jotta tavoittaa suuremman maailman, eikä pitää meitä erillään maailmasta.

Jokainen tarvitsee perheen ja heimon antaa heille voimaa, mutta sitten voima olisi keskityttävä ulkopuolella heimo ja yhteisö eikä yrittää pitää ihmiset tiiviinä ryhmänä. Se on todella ytimessä minun uskonnollisen uskon.

Mitä muita järjestöjä olet ollut mukana-lisäksi perheesi?

Tietyt asiat todella kiinnostaa minua. Yksi tällainen asia on oppia, mitä on olla ihminen. Se on niin salaperäinen minulle. Olen uskovainen ihmisen kehityksestä, joten olen tietysti kysyä, mitä on muutos, joka käytiin anatomisesti ihminen, että olemassa miljoona vuotta ja mitä kehittynyt noin 50000 vuotta sitten nykyihmisen? On jotain, joka tapahtui. Se oli luultavasti liittyy kieleen ja symboliikkaa. . . jotain tapahtui aivoissa. Olimme anatomisesti ihmisten yksinkertaisten kivityökaluihin joka ei muutu miljoonaa vuotta. Sitten tapahtui jotain, joka vaikuttaa ihmisten kykyä oppia, innovoida ja etsiä uusia ideoita. Tämä kiinnostus on miksi olen edunvalvoja Leakeyn säätiö, joka tekee tutkimusta ihmisen alkuperän ja apina tutkimuksia.

Muut järjestöt? Ystäväni tutustutti minut University of California-Berkeley Bancroft Library nimenomaan auttaa heitä uutiskirjeen, joten sain hyvin mukana Bancroft Library Berkeleyn ja minä kirjoitan uutiskirjeen niiden kokoelmia kirjasto. Rakastan tällaisia ​​kantoja. Rakastan kanssaan ja tutkijoiden.

Olen myös edunvalvoja National Public Radio Foundation. Tästä pyrkimyksessä, olen erityisen kiinnostunut julkisen koulutuksen ja tieteellistä koulutusta, jossa olemme täysin riittämätöntä Yhdysvalloissa.

Rakastan myös seurakuntani työtä. En julkisten asioiden työtä kirkossa. Olen toimeenpanevan komitean San Francisco Bay Area. Se on pitkän aikavälin työtä, se ei ole työtä, joka muuttuu kahden vuoden välein tai niin. Kun julkisten asioiden työtä, olen muodostaa pitkäaikaisia ​​suhteita yhteisössä. Työskentelen uskontojen suhteista ja ulkomaisten konsulaattiin suhteita.

Joten tämä on ollut vaikeaa työtä viime vuosina viimeaikaiset poliittiset keskustelut samaa sukupuolta olevien avioliitto Kaliforniassa?

Kyllä, mutta se on uskontojen neuvosto. Meillä on katolilaisia ​​neuvostoa ja muslimien jotka kaikki tuntevat samoin mormonit noin samaa sukupuolta olevien avioliitot. Uskontojen yhteisö on mielenkiintoinen, koska ymmärrämme, että me eri mieltä moraalisista kysymyksistä, mutta siellä on lämpöä ja ymmärrystä erilaisia ​​mielipiteitä.

Jotkut uskontojen järjestöt sanovat, "Älä anna rukouksia tai sanoa mitään, mikä loukata muita ihmisiä." Mutta ryhmämme sanoo: "Haluamme aito tapa ilmaista uskoa sinulta. Joten odotamme teitä rukoilemaan edessämme kuin mitä rukoilla omassa kirkossa tai synagogassa. Se on hyvin vapauttaa kokemus. "Ihmiset rukoilevat Allahia, ja et todellakaan saada ymmärtämään, mitä muut ihmiset tuntevat.

LDS_woman_photo_CSmith2

Siellä oli niin paljon negatiivista median Proposition 8 (California Marriage Protection Act) meidän kirkon ja mielenosoittajat picketed temppelissä. Kun menin uskontojen hallituksen kokouksessa pian sen jälkeen oli vain myötätunnon ja ymmärryksen, että tämä oli erittäin kivulias asia mormonit. Muut neuvoston jäsenet eivät saa samaa mieltä kanssamme, mutta he eivät halua meidän olevan tavoitteen tällaisten vihamielisyyttä. Se oli varsin merkittävä kokemus minulle, varsinkin koska en henkilökohtaisesti tue Prop 8. Mielestäni perheet tulevat eri muodoissa. Mutta kirkko tukee Prop 8 ja edustin heitä ja löysin uskontojen yhteisön tuki seurakuntani varsin merkittävä.

Sinulla on viisi aikuista lasta. Ovatko käsitteet mitä merkitsee olla menestys muuttunut kun olen nostanut lapsesi?

Se on mielenkiintoinen kysymys. Olen suuri uskovainen koulutuksen, joten se on helppo tuntea onnistuneen kun näet lapsesi haluavat olla koulutettu ja työn aloilla, kuten lääketieteen tai koulutusta, koska kolme minun lapset tekevät. Kun sinulla on joku kuten poikani George, joka keskittyy musiikin ja ei ole valmistunut college, jossa määritellään menestys on vaikeampaa. Jos jotain, hän on kirkkain lapsemme. Rakastan häntä ja haluat parasta hänelle ja se on jokseenkin kovan elämän, että hän on valinnut.

Ryhmämme sanoo: "Haluamme aito tapa ilmaista uskoa sinulta. Joten odotamme teitä rukoilemaan edessämme kuin mitä rukoilla omassa kirkossa tai synagogassa. Se on hyvin vapauttaa kokemus. "

George on luultavasti vaikuttaneet sinuun tavalla, joka ei olisi tapahtunut, jos kaikki olisivat kulkeneet tietä, samanlainen kuin teidän muut lapset valitsivat.

Camiilla in Antarctica

Camiilla Etelämantereella

Se on totta. Koska George, olen oikeastaan ​​meni rave. George oli järjestää rave puolueen [all night dance party] joten menin. Hän tapasi minut ovella korvatulpat. Lopussa oli joukko nuoria tanssia koko yön. Hänen kommentti oli minulle: "Katso, he haluavat vain olla paikka tanssia."

Olet oppinut olla katsomatta hänen polku rajoittaa polku.

Se on eri polkua, luova polku. Minusta se on vaarallista joskus, mutta en näe sitä vika. Se on mielenkiintoista, koska hän sellaista haluaa olla omasta, mutta missään perhetapahtuma, hän on siellä. Hän aina käy.

Voitko kertoa minulle joitakin mielenkiintoisia paikkoja olet matkustanut?

Äskettäin siskoni Rosemary ja menin Etelämantereelle, joka oli fantastinen. Se oli retkikunta National Geographic. Menimme Zodiacs [kumiveneet] ulos rantaan ja käveli keskuudessa pingviinit. Opimme paljon! Matkailu on opettavainen asia. En usko, että matka on jonnekin mennä vain istua, mennä oppia jotain ihmistä ja noin maasto ja historiasta.

Mieheni ja menin Mongolia, jossa olimme kierroksella teltoissa nimeltään "Gers". Mongolien oli suurin maa imperiumin historiassa. Se oli lyhyt ja ne ei ole jättänyt jälkeensä mitä Rooman valtakunnan jäljellä, koska he pitivät kieli pyhä ja ei halua muiden ihmisten puhua heidän kieltään. Mongolit olivat pääasiassa kiinnostuneita kaupan.

Camilla in Mongolia

Camilla Mongoliassa

Olen myös neuvonantajana Clog Amerikassa [maailman esittävien kansantansseja seurue] ja on matkustanut heidät neljäksi vuodeksi. Tämä on ollut erityisen mielenkiintoinen, koska en tavata paikallisia ihmisiä, jotka jakavat omia perinteitään. Olen ollut Sardinia, Slovenian ja Etelä-Ranskassa. Meillä oli äskettäin festivaalin Istanbulissa ja olin siellä viikon ja tanssijoita Sierra Leone ja Etelä-Korea osallistui (ja teki niin ihmeellinen tanssi!) Kansantanssin eteläkorealaiset suoritetaan oli alussa Koreasta. Korean ratkaistaan ​​mongolien ja kolmannes Japanin jalo nimet ovat Korean. Tiesin, että japanilainen teeseremonia alkunsa Koreassa, mutta puhuin Korean tanssijoita, ja niiden koreografi erityisesti, ja kysyi missä tanssi tuli. Se oli ilmestys minulle, koska se on selvästi hyvin vanha ja mielestäni luultavasti Mongoliasta. Kansantansseja sellainen vetää kaikki tämä yhteinen historia. Kun näet sen, se on eräänlainen Gestalt-se tuo kaiken yhteen.

Onko matka vaikuttanut suhde evankeliumin?

Kun aloitin temppeliin, olin yllättynyt, että temppeli on niin ritualized ja salaperäinen ja on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, mitä olen yleensä rakastan kirkon, joka on se, että maallikko kirkon ja me kaikki yritämme auttaa toisiamme paremmin ihmisiä. Toisen kerran kun olin temppelissä, olin ajatellut ihmisillä Lascaux luola [yksi ryhmä luolia Lounais Ranskassa kuuluisa kausi luolamaalauksia]. Varhainen mies ei asu niissä luolissa-he käyttivät niitä seremonioita. On jotain ihmisen psyyke, joka tarvitsee seremonia ja symboliikka. Siemeniä nykyihmisen voidaan nähdä näissä luolissa Ranskassa. Kun menen temppeliin, että mitä ajattelen. Luulen, että olen tekemässä rituaali, joka menee takaisin alkuperäiseen rituaaleja. Ei siksi, että meidän temppeliseremonian on kehittynyt niin, mutta että tarve rituaali on osa sitä, mitä tarkoittaa olla ihminen. Ymmärtäminen tällaisia ​​asioita nähtyäni näistä paikoista auttaa minua järkeä kirkon opetuksia ja käytäntöjä.

Yhdellä silmäyksellä

Camilla Smith


LDS_woman_photo_CSmithCOLOR
Paikkakunta: San Francisco, CA

Ikä: 64

Siviilisääty: Naimisissa

Lapset: neljä poikaa ja yksi tytär

Ammatti: Writer / toimittaja, edunvalvoja: National Public Radio Foundation, LSB Leakeyn säätiö, San Francisco Esitykset, San Francisco konservatoriossa, Musiikki & Menlo, UC Berkeley Library neuvottelukunta, UC Berkeley Bancroft Library neuvoston Ystävät, Interfaith Center Presidion .

Opiskelupaikat: BYU (BA), University of Grenoble, Ranska (Certificate D'Etranger), Teachers College Columbian yliopistossa (MA)

Lempilaulu: "Tule sinä Fount jokaisen Blessing"

Nykyinen kirkko Calling: Bay Area Public Affairs johtoryhmä

Haastattelu Selah Miner . Kuvia käytetään luvalla.

Jaa tämä artikkeli:

7 Comments

  1. Margaret Bates
    00:47 on 16 syyskuu 2010

    Olen tuntenut Camilla monta vuotta aikani San Francisco, ja hän on niin mielenkiintoinen, ihana ja älykäs kuin tämän artikkelin johtaisi sinut uskomaan. Sen lisäksi kaikki, että hän on myötätuntoinen ja kiltti ihminen, aina valmis lainaamaan hänelle voimaa niille, jotka tarvitsevat voimaa tai ymmärrystä. Olen ylpeä siitä lasketaan yksi hänen ystävänsä.

  2. pian
    17:26 on 16 syyskuu 2010

    Kunpa voisin tavata Camilla henkilökohtaisesti. Hän kuulostaa upea ja rakastan miten pyöristetty ja hyväksyä hän on. Se oli siisti lukea, miten hän onnistui tunteita oman noin Prop 8 ja ne, kirkon, varsinkin kun huomasin liittyvät siihen, kuinka hän tunsi. Rakastan erityisesti tämä lainaus "Olen hyvin uskonnollinen ihminen. Olen hyvin uskonnollinen mormoni. Mutta tarkoituksena kirkko on saada ihmiset vahva, jotta tavoittaa suuremman maailman, eikä pitää meitä erillään maailmasta. "

  3. Terri Wagner
    05:59 on 21 syyskuu 2010

    Camilla edustaa kaikkea en usko (ei uskonnollinen juttuja muita juttuja), joka minulle tekee hänestä paljon mielenkiintoisempaa lukea kuin ne, jotka ovat lukko askel minulle. On tärkeää muistaa, että heimot olivat koskaan lukko vaiheessa toistensa kanssa ja että itse asiassa meidän pitäisi olla. Mutta miten voit olla vastaan ​​Prop 8 henkilökohtaisesti? Jotain tekemistä lay maata, miten se on kirjoitettu, en ole varma. Se on pointtini. Mielelläni puhua hänelle siitä. Mielestäni meidän keskustelut mielenkiintoisempaa kunhan me molemmat ymmärtäneet alusta ei tule mitään yrittää muuttaa mielemme.

  4. Jennie
    22:46 on 04 lokakuu 2010

    Koska olen ollut jäsenenä seurakunnassaan viimeiset 9 vuotta, tiedän omakohtaisesti, mitä ihana, huomaavainen, mielenkiintoinen nainen Camilla on. Olen todella nauttinut saada tuntemaan hänet paremmin läpi tämän artikkelin-kiitos!

  5. Ray Szczepanski
    18:03 on 07 lokakuu 2010

    Fantastic tavaraa, täytyy lukea tänä kerran.

  6. Kalli
    14:27 on 02 tammikuu 2011

    Rakastin kaiken tästä haastattelusta ja haluaisin tavata sinut.

  7. Sherry
    14:37 on 27 tammikuu 2011

    Camilla, olet aivan upea. Olen todella ihailen miten tasapainottaa uskossa loputtomasti avoin curiousity maailmasta. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että osallisuutta yhteisössä (ja yhteiskunta) on vahvempi ja terveellisempää, joten se saa sydämeni sulaa kuulla sinun sanovan asioita, kuten "perheet tulevat monissa muodoissa." Jumala siunatkoon sinua. Jatkakaa hyvää työtä!

    PS Kun hain yliopistoon Berkeleyn, Nuorten Naisten presidentti varoitti minua menemään sinne, koska "he uskovat eri tavalla kuin meille." Mielestäni tämä tekisi sinut nauramaan.

Jätä vastaus

SEO Powered by Platinum SEO alkaen Techblissonline