24 huhtikuu 2013 by admin

17 Kommentit

Mietteitä Divine

Mietteitä Divine

Fiona Givens

Yhdellä silmäyksellä

Kuten toinen kirjoittaja miehensä on erittäin suositun kirjan, "Jumala, joka itkee", Fiona Givens on ajatellut syvästi Jumalan luonteen ja hänen vastuullaan etsiä, että todellinen luonne pyhissä kirjoituksissa. Tässä haastattelussa hän jakaa hänen henkilökohtainen pohdintaa siitä, kuinka hän etsii Jumalan todellisen luonteen, miten hänen katolinen tausta on auttanut häntä ymmärtämään Kristuksen merkityksestä, ja miten hän kulkee tuota pyhää tietoa lapsensa.

Miten määrittelet teologia? Kun sanomme sanan kirkon jäsenille, se voi tarkoittaa joko kahta asiaa: joko jotain, joka on tullut alas Joseph Smith tai muut profeetat täysin kodifioitu; tai siellä on muita kannan Mormonin ajatus, joka on se, että meillä on avoin kaanon ja meidän pitäisi ajatella laajasti siitä, mitä teologia on. Niin mikä on se sinulle?

Olen määrittelevät sen jatkuvaa pohdintaa jumalallinen. Mormonissa termejä, jotka olisi ottaa sydämesi jatkuvasti venytettyä Herra, etsivät jumalallista kaikkialla, löytää jalanjäljet, painojälki ... uskoen, että kaikki todella todistaa Kristuksesta. Minusta se on meidän vastuumme yksittäisinä kirkon jäseniä, erityisesti naiset, pohtimaan jumalallinen.

Luulen tausta tässä on tärkeää. Minut kasvatettiin katolinen ja rakastan että uskon perinne. Mutta syy tulin Mormonin että tunsin, että uskoni perinne täysin peitettynä Kristus. Hän oli piilossa lukemattomia pyhimysten ja erityisesti äitiään, joka oli korvannut Hänet välittäjänä Jumalan kanssa. Hän oli pohjimmiltaan menettänyt asemansa meidän esirukoilija Isän ja tunsin, että mormonismi laittaa Kristuksen edessä ja keskellä. Keeping Kristus tässä asennossa, on kuitenkin aina taistelu; Olen ollut tämän kirkon jäsen tarpeeksi kauan tietääkseni, että pitää Kristus keskeinen missään uskossa perinne tulee olemaan vaikeaa. Mielestäni suuntaus epäjumalanpalvelus on universaali ja on houkuttelevaa syrjäyttää Jumalan muihin lukuihin löydämme helpommin, helpompi samaistua, tai sankareita oman muotoilussa. Mutta meidän kannattaa pitää hänet keskeinen jumalanpalveluksemme koska Hän on matkalla takaisin taivaallisen Isämme.

Rakastan todella kehotus, että meidän täytyy etsiä kirjoituksia, koska olen samaa mieltä Joseph että monet selkeät ja kallisarvoiset asiat on otettu pois, mutta olen samaa mieltä myös Edward Beecher [veli Harriet Beecher Stowe], että monet asiat ovat olleet laittaa sinne, jotka ovat todella pahansuopa. Pyhiä kirjoituksia on, jos minä keskityn energialähteitä; Yritän tehdä mitä Joseph pyysi meitä tekemään joka löytää Jumalan oikea merkki ja attribuutteja, koska, kuten hän sanoi, se on vain tietää luonne ja Jumalan ominaisuudet, että voimme uskoa pelastukseen. Se valtava minulle. Canon on missä mennään oppimaan Jumalasta. Joseph vihjaa, että sillä virheellinen ominaispiirteistä on sijoitettu sinne, meidän täytyy "etsiä" pyhien kirjoitusten kautta löytää ne ominaisuudet, jotka ovat todella Jumalan. Teologia, tässä mielessä on siis tiukka, jotka vaativat suurta henkilökohtaista panostusta, mutta palkinnot ovat ihmeellisiä, paradigma siirtyy hetkiä selkeyden ja loistoa.

Pyhiä kirjoituksia on, jos minä keskityn energialähteitä; Yritän tehdä mitä Joseph pyysi meitä tekemään joka löytää Jumalan oikea merkki ja määritteitä.

Olen erityisen rakastan Ilmestyskirjan 12. Sinulla on tämä kaunis kuva nainen tähdet ja kuu ... upea näky tämä nainen. Hän on raskaana, hän toimittaa hänen lapsensa ... lapsi temmattiin taivaaseen ja sitten hän jää kohdata lohikäärme. Tiedämme lohikäärme on Lucifer, koska Raamattu kertoo meille, että hän otti kolmanneksen taivaan joukkoa hänen kanssaan. Joten sinulla on tämä nainen, joka on juuri synnyttänyt lapsen, ja hän kohtaaminen Saatana omillaan. Ei ole niin, että hän kestää pahoinpitelystä. Jae 6 on keskeinen kirjoitusten ja tuona päivänä, kun luin sen, minun koko maailmankaikkeus valaisi iloa ja minun Weltanschauung on ikuisesti muuttunut. Se oli melko paljon kuin James 1: 5 oli Joseph; se salpasi hengitykseni: "Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli paikka valmis Jumalan, että heidän pitäisi ruokkia häntä siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää." Luimme, että hän pakenee erämaahan - mitä me soita luopumus - jossa hän syötetään Jumalan. Kirkko ei ole tuhottu, se ei täysin katoa. Se vetäytyy maanalainen, jossa Henki ravitsee sitä. Se oli niin ylivoimainen minulle: miten Jumala ravita kirkon luopumuksen? Miten Hän ravitsee kirkko, joka ei enää ole pappeuden avaimia ja toimituksia? No, hän lähettää hänen suurin filosofeja, runoilijoita, kirjailijoita, säveltäjiä ja ajattelijoita kaiken aikaa. Jumala ei luo tyhjästä; ei voi palauttaa jotain, joka ei ole jo olemassa; rakennusaineita Restoration ovat aina olleet olemassa. Tarkoitan, että on aivan mahtavaa.

Minulle se oli alku vakava teologinen tutkimus Joosefin jalomielinen mieli. Joseph sanoi kerran: "Jos Presbyteerit on totuus, syleillä sitä. Jos metodistit, on totuus omaksua senkin. Saada kaikki hyvä maailmassa, jos haluat tulla ulos puhdasta mormoni ". Totuus ja kauneus ei koskaan otettu maailmaa ja Joosef näki palautuksen sillä juuri tämä: "alku nousee ylös ja esiin tulemisen minun kirkkoni erämaasta selkeä kuin kuu, ja kaunis kuin aurinko, ja kauhea kuin sotajoukot "(OL 05:14). Eikö se ole vallankumouksellinen? Se mullistaa näkemystämme siitä, mitä luopumus. Se oli puutarha, jossa hyvyys, kauneus ja totuus oli ravittu, kunnes he olivat valmiita tulemaan yhteen kokoontumista pappeuden avaimet ja toimitukset on nyt palautettu.

LDS_woman_photo_Givens2

Se on osa minun käsitys teologian: mennä totuuden metsästys. Voimme löytää totuuden kaikkialla. Tulemme myös löytää se sekoitettu paljon valhe. Mielestäni on tärkeää ymmärtää, että hedelmän tiedon hyvästä ja pahasta oli samassa puussa eikä eri tarhoihin. Löydämme totuuden Usein hyvin pimeissä paikoissa. Minusta se oli Brigham Young, joka sanoi, että meidän pitäisi olla valmiita menemään helvettiin löytää totuuden tarvittaessa. Se on ihana, laaja välipäätöksen antanut meille Joseph ja Brigham-mennä ulos ja tuoda totuuden koti-seurakuntaan-elämäämme.

Kun sanot opiskellut Revelation ja etsitään asioita sekä jättää pois ja malevolently laittaa, millaisen työkaluja käytit?

On kaunis kirjoitusten Opin ja Liittojen joka kannustaa meitä etsimään viisautta ulos "parhaista kirjoista." Oma koulutus ei ole vain tuonut elämääni useita parhaita kirjoja, mutta se on myös opettanut minulle soveltaa työkalu lähellä Tekstissä käsittelyssä aikaa käsitellä sitä. Tämä on sama työkalu käytän kun pyhiä kirjoituksia. Olen huomannut, läpi vuoden intensiivisen tutkimuksen, totuuksia näissä kirjoista, jotka ovat resonoi minun kanssani niin on totuus kirjoituksista. Itse pidän samoja totuuksia muotoutuneet parhaista kirjoista, mutta usein enemmän kaunopuheisesti ja syvästi. Oma pyhien kirjoitusten tutkiminen omasta olisi karu yritys, jos ei henkisesti oivaltava ja lahjakkaita kirjoittajia, jotka ovat tulleet elämääni ja jonka ajatuksia, ideoita ja ilmauksia Olen aarre.

Esimerkiksi, jos se ei olisi Victor Hugon "Les Misérables", ja hän painottaa sellaista, armollinen, hyväntahtoinen ja tarjousten Jumala, en ehkä ole löytänyt haavoittuvia Jumala kuvataan Mooseksen 7. Uskon, että tämä Jumala on kärsinyt suuria epäoikeudenmukaisuutta käsissä kirjailijoita Vanhan testamentin, joka on onnistuneesti kuvata Häntä vihainen-kansanmurhaan jopa. Mutta uskon koko sydämestäni ja muistaa, että Julian Norwich puhuu totta kun hän sanoo, että hän näki Jumalan ja: "Näin totisesti että Oure Herra oli nevyr vihainen [vihainen] eikä nevyr on. Sillä hän on Jumala, hän on hyvä, hän on totuus, hän on rakkaus, hän on pees [rauha], ja hys saattaa, hys viisautta, hys charyte [hyväntekeväisyys] ... sufferythg hym nott olla vihastuu [ei anna hänen olla vihainen] "(osoituksia Julian of Norwich, toimittanut Denise N. Baker, 64, parentheticals minun). Jos tarkastellaan tarpeeksi kovaa, voi löytää Hugon ja Julian Jumala Vanhassa testamentissa. Beneath veri ja savu Kanaanin kulkee johtoajatus, että Jumalan käsi on ojennettu. Hän käänsi sydämensä ovella, ja hän pysyy uskollisena liiton Hän rakastaa meitä aina ja ohjata meidän kompastuskivi vaiheet, Hänen rakkautensa, joka ylittää kaiken ymmärryksen, takaisin luokseen.

Kun oli löytää nämä totuudet kautta lähiluvun ja apua henki, miten sait erottaa jotain, joka ei ole välttämättä käytettävissä olevan kehitteli, ja ne asiat, jotka voit vapaasti nuhdella yhteydessä? Esimerkiksi on olemassa keskusteluja tänään tunnistaa ydin opin ja erottaa sitä asioista, jotka olemme juuri rakennettu kulttuurisia esteitä ympärille. Miten omassa elämässäsi neuvotella näiden pisteiden välillä ydin oppi ja tunnistaa aidat, jotka on rakennettu ympärille että ydin opin?

Mormoneina, joskus pidämme itseämme olla osa heimon. En pidä itseäni osa heimo, ehkä koska en kasvaa Mormonin Länsi Yhdysvalloissa. Ja arvostan sitä. Minulle label "heimo" on niin telkeämistä ja rajoittamalla-pieni ryhmä ihmisiä, joille kaikki muu on "muut" -Erillinen. Evankeliumin sanomaa, koska olen ymmärtänyt, että on universaali kanteessaan ja valittaa keskuudessa. Vaikka olen asunut Yhdysvalloissa yli 30 vuotta, se on minun alkuvuosina kasvaa Itä-Afrikassa, kasvaa katolinen ja koulutettujen Englannissa, jotka ovat ilmoittaneet kuinka olen vuorovaikutuksessa esimerkiksi mormonismi ja maailmassa yleensä. Ja rakkauteni minun perintöä ja jäsenyyteni Jeesuksen Kristuksen evankeliumi on antanut minulle mielenkiintoinen näkökulma-voisit kutsua sitä seinää, johon istua, josta voin tutkia Amerikan mormonismiin ja sen kulttuuriin toisella puolella ja osaksi muun maailman välillä. Valitettavasti mielestäni -perhaps seurauksena tämä "tribaali" näkökulmasta, mormonit ovat tiheä asioita kulttuurisia asioita opillista. Niin paljon, että nyt on vaikea irrottautua opin, mikä on arvokasta kulttuurista, joka ei ole ainakaan kenellekään ulkopuolella kulttuuri (heimo). Uskon kuitenkin, että on tärkeää, että erottaa nämä kaksi, koska ydin oppi on universaali, mutta kulttuuri ei ole. Kulttuuri, mielestäni tekee ydin oppi vaikea päästä. Joseph antoi meille tarpeeksi ydin oppi valtuuttaa meidät tutkimaan sitä. Jokainen ihminen, kuten hän sanoi, tulisi voida käyttää ydin opin ja soveltaa sitä elämäänsä riippumatta kulttuurista hän elää ja rakastaa. Mutta meidän on tunnustettava, että yksi on elämää antava, toinen ei.

Minulla oli ihania naaras mentoreita kirkossa, kun ensimmäinen tuli, uskomattoman vahvoja naisia, ja Muistan kuulleeni niitä lisäperusteluja opin vaarnan ja seurakunnan tasolla. Olin vaikuttunut siitä. Siellä oli yksi nainen erityisesti konferenssissa menin joka puhui yksinomaan Kristuksen. Ja ehkä se oli poikkeus sääntöön minkä vuoksi se erottui minulle niin paljon, mutta päätin, että halusin olla tuollainen nainen. Halusin käydä kirjoitusten kuin hän oli, koska oli selvää, hän oli todellista raamatullista vakavana, kun se tuli käsitys Kristuksen. Pitoisuus oli jotain hän oli poiminut itse; hän oli harjoittanut Kurssin omillaan. Olin vaikuttunut siitä. Muistan ajatelleeni: Tämä nainen on keskustellut kirjoituksia kurinalaisesti. En halua tehdä sitä.

Olen myös kokenut naisia, jotka ovat yrittäneet rakastaa minua, mutta oli erittäin vaikeaa, koska siellä oli kulttuurisia asioita kirkosta, josta minulla suostuneet. Esimerkiksi en ole suuri Partio fani. Jos poikani halusi tehdä partiolaiset, hyvä heille. Kannatin heitä ja antanut heille materiaaleja. Mutta kun ohitin sisar ruokakauppaan ja hän kertoi minulle, että hän oli hänen viimeinen kunniamerkin - mikä tarkoittaa, että hän oli itse tunnistaa hänen viimeinen poikansa oma Partio pyrkimyksiä - olin tyrmistynyt. Ei, en aio tehdä kunniamerkin juttu itselleni! Muistan erityisesti siellä oli aika, jolloin minun pojat olivat hyvin vähän ja siellä oli sudenpentu kokous tai jotain, mutta he olivat ulkona puutarhassa pelissä pallo isänsä kanssa. Ja minun piti tehdä päätös: Olenko rikkoa niitä, laita ne autoon ja ottaa ne sudenpentu kokouksessa, tai voin jättää ne puutarhassa pelissä pallo isänsä kanssa? Mikä on tärkeintä poikani? Päätin, että pelissä pallo isänsä oli tärkeämpää.

Luulen, että määritetään kantani sieltä ulos. Partio ei ole opillinen kysymys, mutta olen ollut nuhteet kaveri sisaret (ei Pappeudenhaltijoina mielenkiintoista kyllä), koska en vaadi poikani osallistua. Juuri monet minun päätöksiä meidän tekemisissä kirkon ohjelmiin on ollut tämä: jos jotain häiritsi perheen yhteistä aikaa, se on arvioitava ja jos ei sitä hyödyllisenä, se oli pudonnut. Olen kuullut sisaret seisomaan kirkossa ja sanoa, että ne edistävät kirkon palveluhenkisyys kodeissaan. Mutta sitten olen myös kuullut Veljet neuvo käännettyä että ohjelmat ovat täällä tukemassa meitä. Kokemukseni, kaksi vastakkaiset näkemykset ovat sekaisin-ainakin seurakuntatasolla. Tiedän, että tunsin vilified, ehkä se on liian vahva sana ... mutta olin erotettiin joku, jonka toiminta ja taso vanhurskauden katsottiin, koska olen painotetaan merkitystä perheen yhteistä aikaa.

LDS_woman_photo_GIvens3

Uskon rehellisesti, että on päätös jokaisen vanhemman todellakin meille kaikille tarvetta tehdä: mikä on opillisen? Pohjimmiltaan pelastavana? Ja on monia toimintoja, joissa olemme mukana kirkon jäseninä, jotka eivät ole. Meidän täytyy saada valita itse. Nämä sisaret, joiden mielestä siinä niiden tehtävänä on johtaa minut takaisin erityisesti polku olisi todennäköisesti yllättynyt, kuinka tunkeileva ja tuskallista löysin niiden paimentaminen.

Mitä voi naiset tekevät tänään ottaa suuremman johtoaseman teologinen selvittämään? Miten olet kulutetaan ja pilkottu niin paljon kirjallisuutta ja nostamalla kuusi lasta? Oletettavasti luit kun oli lapsia kotona. Mitä voimme Kuten naiset eivät tänään tehdä parempaa työtä, että itse?

Yksi tärkeimmistä asioista teimme niin perhe ja yksi syy pudotin niin monet kirkon toimintaa luki yhdessä. Minulle, että familiaalinen illallinen seurasi lukemalla lapsilleni joka ilta oli ratkaiseva. Se oli pyhä. Annoin mitään tiellä se-hyvin, kunnes he olivat vanhempia ja tarvittavat siirtolentoihin alkoi. Esittelin lapseni ilmiömäinen kirjallisuutta. Luemme kaikki CS Lewisin kirjoja, luemme Beatrix Potter, Tolkien, Lloyd Alexander kirjoja ... kaikki ääneen. Alkaen, kun he olivat hyvin, hyvin vähän. Lopetimme viimeinen Taru sormusten herrasta-trilogian juuri ennen vanhin poikani lähti lähetystyöhön. Itse olin niin kiireinen tuolloin, että mieheni, Terryl otti ja viimeinen visio Nathaniel ennen kuin hän jätti meidät oli Terryl lukemisen viimeisiä lukuja hänelle yli altaat heidän suosikki jäätelöä. Ja tietysti lukenut kaikki Harry Potter-kirjat. Luemme ne Englanti ja Amerikan! Lapseni seuraisi pitkin amerikkalainen versio huomauttaa varianssit.

JK Rowling, mielestäni on profeetaksi. Olen vain sitä mieltä, että nainen on loistava. Jos ajattelet maallinen ikä, jossa niin monet lapset nostetaan, ajatuksia itsensä uhraamisen, rakkauden, uskollisuuden, ystävällisyys ... nämä eivät opetetaan lapsillemme. Minusta hän vain kokosi heidät kaikki ylös ja täynnä hänen kirjoja nämä hyveet. Kertosäe talomme joka edelsi tunnin tai kaksi lukema oli: "Äiti, onko Harry Potter aika vielä?"

Joten he olivat täynnä kirjallisuutta. En muista sitä lukea lapsena mutta rakastin lukea ja lukea ahmimalla. Tästä huolimatta se oli hyvin vaikeaa minulle sulattaa mitään todellista sisältöä itseäni, kun lapseni olivat pieniä. Olin liian uupunut. Aivoni lakannut toimimasta, kun ne työntää sängyssä. Ehkä siksi se oli niin tärkeä minulle luettavaksi lapsille. Se oli ainoa tapa voisin sulattaa mitään itselleni. Mutta ajattelin se toimi todella hyvin. Siinä oli joitakin kirjoja en luultavasti olisi lukenut, kuten Brian Jacques "Redwall" sarjassa ja voin hyvin voinut jäänyt kesken "Harry Potter" kokemusta en olisi lapseni mielessä.

Viisas nainen kerran toisti tämän totuuden minulle: että on ajat ja hetket, ja kuten naiset, meidän pitäisi heittää itsemme niihin halukkaasti, koska ne eivät kestä kauan. Ei, oikeasti, uskomme, että meidän pieni-lapset-aikaa jatkuvasti puhdistus ja huomiota ja koskaan pysty käyttää jotain ihan ei koskaan pysty poistamaan. Se tekee. Vuonna silmänräpäyksessä. Nyt lapseni ovat kasvaneet, löydän minulla on paljon enemmän aikaa omistautua kirjallisuuden etsintä. Sain juuri perusteellisen tutkimuksen Julian Norwich n esityskertoja ja olen tällä hetkellä käsittelyssä Edward Beecher n Concord of Ages ja Margaret Barkerin kahden volyymi tutkielma, jonka otsikkona äiti Herra. Olen myös valmis perusteellisen tutkimuksen Miltonin Paradise Lost, majesteetti joka en voinut ymmärtää täysin kuin teini. Mottoni on: "Jos se on vaikea lukea, se on luultavasti lukemisen arvoinen."

Tästä huolimatta uskon myös, että naiset täytyy hypätä veneeseen tulla teologeja. Meidän täytyy ymmärtää kirjoituksia. Meidän on ymmärrettävä makea evankeliumin oppeja. Se on meidän velvollisuus opettaa itseämme ja opettaa lapsillemme. Tunsin vahvasti, että opetusta lapseni oli minun vastuullani. Äitinä kuusi arvokasta lasta, se annettiin minulle turvata ympäristön kotimme. Ja tunsin kuin jumalallinen toimeksianto: Sain tässä universumissa, joka oli kotini, luoda turvallinen paikka - paratiisi - lapsilleni-suojelemaan heitä pahasta altistaa heidät hyvää, totta ja kaunista . Siksi kirjallisuutta ollut niin suuri osa. Olen myös seulotaan hyvin tarkkaan, mitä televisio-ohjelmia ja elokuvia katseltiin kuin perhe. Se ei ole sanoa, että olin ortodoksinen millään tavalla. Me katseltua mitä katsotaan hyödyttävän ja / tai nautittavaa perheen. Jälleen tunsin vahvasti, että turvaaminen perheen hyvinvointi oli minun vastuullani, minun oikeuteni, minun velvollisuuteni.

Uskon, että naiset täytyy hypätä veneeseen tulla teologeja. Meidän täytyy ymmärtää kirjoituksia. Meidän on ymmärrettävä makea evankeliumin oppeja. Se on meidän velvollisuus opettaa itseämme ja opettaa lapsillemme.

Sunnuntain jälkeen kirkon keskustelut olivat erittäin tärkeää, koska Terryl ja saatoin todeta, mitä lapset opetettiin perusasteen ja nuorten luokat ja varovasti oikein tarvittaessa. Se oli erityisen tärkeää minulle, äitinä, olla todella tietoinen pyhiä kirjoituksia ja on tuttu tunne ja tieto niistä niin kun lapseni sanoi: "Opettajani opetti minulle tämän," voisin tukea sitä tai korjata sen. Mieheni tietämys kirjoitusten ennätys on ilmiömäinen, mutta minäkin, tuntui paino, että vastuu opettaa ja ohjata. Sekä Terryl ja tuntui se pyhä velvollisuutemme vanhempina varmistaa, että lapsemme oppivat oikea oppi. Se ei ole sanoa, että mielestäni tietomme on läpäisemätön virheille. Teemme parasta, mitä meillä on ja rajoittamalla paradigmat, jossa uimme.

Esimerkki on viisauden sanaa. Tuntuu siltä harmiton juttu. Mutta kun tyttäreni sanoi minulle, "Ystävämme on paha ihminen, koska hän on tupakointi," Tajusin, että minun piti korjata hänen väärä käsitys. Meillä oli nopea keskustelua siitä, miten tupakointi ei ole asia, joka saa ihmiset huono. Se on vahingollista oman terveyden, kyllä, mutta ystävämme ei ole paha ihminen tupakoinnin. Toisaalta, jos me savustettu olisimme rikkoo liiton, että olemme tehneet pitämään viisauden sanaa, ja olisimme vastuussa kyseisestä rikkomisesta. Se oli minun pyhä velvollisuus on varmistaa lapseni oppivat oikean opin jokaisessa paikassa.

Kuulostaa tuntuu äitiys on rikas tilaisuus LDS naisten tutkia ja laajentaa teologiaa.

Kyllä ja ei. Äitiys tarjoaa rikkaan mahdollisuus, mutta sitten tehdä kaikki muut vaiheet naisen elämän-teenagehood, singlehood, leskeys ja kaikki muut "huput" välillä. Se vielä Meidän jokaisen kirkon naisille olla teologeja. Jossain vaiheessa tai toisella olemme opetuksessa tehtävissä. Itse asiassa, suurin osa kutsumuksia me pyydetään osallistumaan liity opetusta jollain tasolla-Ensisijainen, pyhäkoulussa, Nuorissa Naisissa, Apuyhdistyksen. Löydämme itsemme kasvatuksellisen roolin ja ulkopuolella kotona, ja kirkon ulkopuolella. Koulutus kestää on lukemattomia muotoja. Koulutamme tavalla olemme vuorovaikutuksessa meidän esimiesten työssä, kollegojen kanssa, näiden alempana työpaikoilla askelmalle. Kaikista näistä syistä-sekä oman, henkilökohtaisen rakennukseksi, meidän on investoitava Tutustumalla opin ja meidän kirjoituksia.

Se oli minun pyhä velvollisuus on varmistaa lapseni oppivat oikean opin jokaisessa paikassa.

Kuten aiemmin mainitsin olen myös kohotettuna ja rakentuvat mukaan ei-kanoninen kirjoja Olen lukenut ja edelleen löytää. Margaret Barker on kannustanut minun etsimään feminiinisyyden jumalaisen kautta oman työn aiheesta. Keskustele aarteenetsintä! Keskustelu Viisauden Sananlaskujen on erittäin provosoiva, esimerkiksi. Viisaus henkilöityy niin ", hän" ja sitten meillä on tämä maaginen muutos, jossa "hän" tulee "I". Ja hän puhuu: "Olin alussa ..." Ja se on niin muistuttaa kielen John 1. Sitten siellä koko uudelleenarviointi roolin Eve. Vuonna uskomme perinne hän on kuvattu suuri sankaritar ihmissuvun. Se oli hänen rohkeutensa ja aloite, joka muutti ihmiskuntaa eteenpäin niiden etenemistä palata Isän. Vuonna uskomme perinne hänen aloitteestaan ​​vietetään ja hän on arvostettu, koska äiti ihmiskunnan. Hän ei ole helposti lisäjäsentä osaksi ilkeä järjestelmään. Hän painaa etuja ja haittoja syö hedelmää puusta tiedon hyvästä ja pahasta ja hän valitsee. Hänen valita Jumala tekee julistus: "he ovat kuin yksi meistä." Hänen korkeus rooliin sankaritar ja mestari ihmisrodun, kaikki naiset ovat myös koholla. Se on ihanan vapauttavaa ja valtuuttamisesta. Tämä yksin tekisi minut ylpeä jäsen Jeesuksen Kristuksen Myöhempien Aikojen Pyhien. Mutta siellä on niin paljon muutakin!

Mitä se sinulle merkitsee olla nainen iankaikkisen identiteetin?

Tunnen vaikutusmahdollisuuksia naispuoliset iankaikkisen identiteetin. Tämä vaikuttaa voimakkaasti meidän uskoa taivaalliseen äiti. Joka resonoi minun kanssani. Oikeasti, joku voi olla taivaallinen Isä ja taivaallinen Poika ilman Taivaallinen Äiti?

Olen aina ollut erittäin hyvä itsetunto muutenkin; se on voinut olla tekemistä sen kanssa, että olin koulutettu kaikkien naisten ympäristössä. Tulin ulos, että koko kasvatuksellisten kokemusta erittäin vahva vahvuus identiteettini naisena. Olen tullut myös historialliset ja uskonnolliset perinteet vahvoja naisjohtajien Queen Boudicea Äiti Teresa. Joten tulossa MAP uskon perinne ja sitten kokous Taivaallinen Äiti oli vahvistus mitä olen jo tuntenut. Voisin oikeastaan ​​sanoa, että tausta synnyttäneet minussa tunteen paremmuudesta sijaan tasa-arvoa. Mielestäni tämä on, miksi Eeva resonoi niin voimakkaasti minuun tekee Adamin roolistaan ​​hänen Miltonin Kadotettu paratiisi. Meille koulun tytöt, nuoret miehet osoittautunut korvaamattomaksi tanssi kumppaneita, ja jos ne lisätään jotain ymmärrettävissä keskustelun, joka oli aina plus.

Joka on luultavasti miksi en ole koskaan langennut myytti erehtymätön johtajien myöskään. Minusta se on erittäin vaarallinen yritys meille airbrush profeettojemme ja Pappeusjohtajat. Brigham Young itse sanoi: "Minä olen enemmän pelkää, että tämä kansa on niin paljon luottamusta niiden johtajia, että he eivät kysy itse Jumalan onko niitä vetää hänet. Olen peloissaan he asettua tilassa sokea itsensä turvallisuutta. Olkoon jokainen mies ja nainen tietää, että kuiskauksen Jumalan Henki itse, ovatko niiden johtajat ovat kävely polkua Herra sanelee, tai ei. "Se on ihmeellistä. Aloitan hätää kun näen meidät aiheuta muille kasvot ylös meidän seinien sijasta Herran.

On mielenkiintoista minulle, että sinulla on kaikki tämän luottamusta nainen ja rakastat naisellinen jumalallinen, mutta se oli liian tärkeää Marian katolisen uskon, että hälytti sinut tuon uskon puutteet. Uskonto, joka ei laita nainen kärjessä oli todella epäillä juuri siksi. Se osoittaa minulle, että laittoi Kristus kärjessä on todella sukupuolineutraali ratkaisu keskittyen niihin asioihin, jotka ovat tärkeimpiä.

Ehdottomasti. Kuten koulun tyttö, vanhatkin ja kirjallisiin harrastuksiin olivat suurelta osin keskittynyt ensimmäisen maailmansodan. Wilfred Owen ja Siegfried Sassoon on ollut kaksi maailman vaikutusvaltaisimmista runoilijoita elämässäni niiden karu kuvauksia sodasta. Kun "kukka" Euroopassa oltiin niittää alas, jolle olivat nämä nuoret miehet itkua heidän kuoleman tuska? Se ei ollut heidän isänsä. Se oli heidän äitinsä. Meillä on kanssa naisellinen, tämä ajatus itsensä uhraamisen ja armoa ja rakkautta ja kaikki nuo kauniit ominaisuuksia, jotka Kristus itse edustaa. Hän on se, jolle sekä miehet että naiset voivat mennä lohtua ja ymmärrystä. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että on erittäin mielenkiintoista, että hän on enimmäkseen naisten ympäröimä ja että sen naisen hän tulee ensimmäisen kerran, kun hän on noussut kuolleista. Minusta Kristuksen huomiota naisiin erityisen valtuuttamisesta. Tie Golgatalle, evankeliumit huomata, reunustavat pääasiassa naisia. On heikkouden Kristuksessa, johon olemme erityisen virittynyt kuin naiset. Olemme enemmän kuin miehet, ehkä ymmärtää, millaista on olla haavoittuvia. Ja taas miehet voivat myös arvostaa Hänen haavoittuvuutta-Edward Beecher ja Dietrich Bonhoeffer ovat erinomaisia ​​esimerkkejä-se on naisille, jotka tunnustavat Divine haavoittuvuuden pelastavana valtaa, että se on. Mieleeni Charles Dickensin voimakkaasti liikkuvat roolistaan ​​Nancy Oliver Twist. Kristuksen koko elämä on teko haavoittuvuutta, hänen syntymästään hänen kuolemaansa, ja minulle naisena, joka resonoi hyvin voimakkaasti.

Onko jotain muuta mitä haluaisit jakaa?

Minusta tuntuu, että naiset kirjoitukset ovat siellä todistaa, että Herra ei toimi jostakin kuvio. Ja koska he uhmaavat kaavoitus, ne ovat todisteita siitä, että Herra tavoittaa niitä vähiten odottaa.

Heti kun saamme tyytyä tietynlaista paljastava vastaanotto, emme näe Jumalan elämässämme. Mielestäni naisten kirjoituksia todistaa, että Jumala rikkoo kuvioita! On kuin Hän sanoo: Älä lankea mallia, koska et unohda minua. Jos kaikki todistaa Kristuksesta, meidän täytyy pystyä näkemään Hänen läsnäolonsa heijastuu lukemattomia tapoja. Aina kun tulee liian mukavaksi paradigmoja, että on aika shift. Herra haluaa meidän etsiä Häntä kaaosta ja epäjärjestystä, joka on usein elämämme kokemus. Se on sitten ilmestys tulee ja koemme, että meitä rakastetaan joku jonka herkkä kauneus vetää meitä Häntä ääretön ja rakastava voima. Se on sitten näemme Jumalan lempeä kasvot kaikkialla ympärillämme, "ihana raajoissa, ja ihana silmiin ei hänen ..." (Gerard Manley Hopkins)

Yhdellä silmäyksellä

Fiona Givens


LDS_Woman_photo_GivensCOLOR
Sijainti: Richmond, VA

Ikä: 55

Siviilisääty: Puoliso Terryl Givens

Lapset: Six: 32,30, 28, 26, 24, 20

Ammatti: Riippumaton tutkija, mukana kirjoittamassa "Jumala, joka itkee"

Opiskelupaikat: University of Richmond-BA saksaksi ja ranskaksi, MA Euroopan
Historia

Lempilauluni: "Jumala on rakkaus" järjestetty naisille

Haastattelussa Neylan McBaine . Kuvia käytetään luvalla.

17 Kommentit

  1. katie88
    9:32 am on April 25th, 2013

    An exquisite interview. Thank you, thank you, thank you!

  2. Robin
    10:14 am on April 25th, 2013

    What a wonderful and insightful interview. It makes me want to be better and empowers me to know that I can.

  3. Liesel
    11:34 am on April 25th, 2013

    I love this, so, so much!! This whole article rang sooo true to me. It completely validates what I am doing right now, and is exactly what I needed to hear right now. Thank you so much for sharing your beautiful insight in such a concise way. You have no idea how happy I was to read this. Kiitos!

  4. Mary Beth
    5:32 pm on April 25th, 2013

    Thank you so much for this interview–I really, really needed to read it today. And to read your book!

  5. Neylan McBaine
    8:01 pm on April 25th, 2013

    From the Interview Producer: This interview was delightful not just because of Fiona's wisdom but because of the eloquent lilt of her British accent and the care with which she constructed every sentence. The impact of this interview on me has been enormous, not the least because it got me to commit to reading to my kids every single night. We're almost through the second Harry Potter and I'm looking forward to years of cozy evening reads ahead!

  6. Erin
    8:12 pm on April 28th, 2013

    KIITOS. Haluaisin tavata henkilökohtaisesti joskus. Isäni, roolissaan kerrankin vaarnan toimintoja valiokunnan jotain-tai-muu, kaikui kommentteja, että toiminta on tukea jäseniä eikä toisinpäin. Jos toiminta ei ole saavuttaa tiettyjä tarkoitus lisätä yksilöllistä ja kollektiivista uskoa, todistus, jne jäsenistä, niin mitä järkeä. Hieno homma pitää pojat pelaa palloa isänsä kanssa varapuheenjohtaja menossa Cub partiolaisille.

  7. Apostasy Kertomuksia | Exponent
    06:25 on 29 huhtikuu 2013

    [...] Suosittelen koko haastattelu Ms Givens, osoitteessa Mormoninaiset projekti. Se on [...]

  8. Mahonri Stewart
    07:29 on 29 huhtikuu 2013

    Toinen loistava haastattelu Fiona! Hänen ja hänen miehensä Terryl vain jatkaa kaatoaika elämääni työllään.

  9. Toinen postaus mormonit ja Science Fiction | Times & Seasons
    09:34 on 29 huhtikuu 2013

    [...] Kirjoja, kuten Harry Potter perheeseen, ja hän on nainen, joka on peloton sanoa, että "JK Rowling, mielestäni on profeetaksi." Etsii ulos rakennukseksi ja sitoutuminen suosittu taide on vain yksi tapa me voi löytää [...]

  10. Kristin McElderry
    14:12 on 02 toukokuu 2013

    Ihana tarina!

  11. HDH.
    14:50 on 03 toukokuu 2013

    Rakastan tätä haastattelu! Rakastakaa kirja! Rakastakaa näkökulmasta! Love it all!

  12. Kristin
    06:15 on 08 toukokuu 2013

    Kiitos! Olen myös iloita kun kohtaavat naisen, joka pureutuu kirjoituksia, ajattelee syvästi niistä, ja jakaa hänen näkökulmasta ... Kiitos hyvää esimerkkiä sekä sydämen ja mielen.

  13. Krisanne
    13:31 on 09 toukokuu 2013

    Tämä oli varmasti yksi suosikkini MWP haastatteluja vielä. Olin osuma (!) Hengen kanssa niin voimakkaasti lukiessa Fionan ajatuksia. Kiitos, Neylan, ajamisessa haastattelusta!

  14. Tiffany Lewis
    20:17 on 01 kesäkuu 2013

    Tämä on suosikkini MWP haastattelussa toistaiseksi. Fiona Givens on niin tyylikäs, hänen kielensä ja tarjoaa hämmästyttävää oivalluksia ja selkeyttä meidän roolit naisille ja äideille. Luin lapsilleni joka ilta, mutta ovat pudonneet pois tottumuksesta. Tämä on antanut minulle uudistetun halu palauttaa että öisin perinne.

    Kiitos niin ihana haastattelu.

  15. Chanel
    22:52 on 20 kesäkuu 2013

    Vau, vau, vau !!! Tyylikkäin Mormonin IKINÄ!
    Rakastan häntä !!!

  16. life.on.bonita «kaksi ajatusta«
    10:22 on 26 kesäkuu 2013

    [...] Tina ja Finoa. [...]

  17. Carma Hyde
    13:21 on 27 helmikuu 2014

    Kiitos tästä ja kaikki harkittuja haastatteluja olette esittänyt ja haastateltavien halu kertoa totuuksia. He ovat olleet innostavia ja tuovat meidät yhteen naisia. Monta monta vuotta olen miettinyt, jos Pyhä Henki on todella meidän äiti taivaassa: Pyhän Hengen muita nimikkeitä, ilmoituksensaajaksi totuuden, lohduttaja, hyminässä, ja ominaisuuksia, jotka näyttävät enemmän feminiininen kuin maskuliininen. Iankaikkinen perhe yksikkö isä, äiti, lapsi järkevämpää kuin jumaluus: Isä Jumala, Jumalan Äiti ja Poika Jumalan. Toivon, että voimme tulla tuntemaan enemmän. Törmäsin tämän artikkelin pari vuotta sitten, että on joitakin erittäin mielenkiintoisia ajatuksia Pyhän Hengen naisellinen piirre jumaluuden: http://www.pistissophia.org/The_Holy_Spirit/the_holy_spirit.html

Jätä vastaus

SEO Powered by Platina SEO alkaen Techblissonline