8 אוגוסט 2012 על ידי מנהל
כיבוד המורשת שלה
ג'ניס נולד למשפחה פלסטינית נוצרית, אך לא זכה להערכה עמוקה למורשת שלה עד שהיא הייתה מבוגר צעירה. עכשיו, כאוצרת של חינוך למוזיאון הלאומי הערבי האמריקאי במישיגן, ג'ניס יש הזדמנויות יומיומיות כדי לחנך אחרים על התרבות שלה. איזון הזהות הערבית שלה עם החיים שלה רוחניים כהמורמונית, לעומת זאת, היה מסע מאתגר ובידוד, אפילו עם הנוכחות המתמדת של הלורד בחיים שלה.
אתה נולדת בארצות הברית, אבל אתה בא ממורשת ערבית. היית מתאר לי את הרקע של המשפחה שלך?
אני נולדתי וגדלתי במישיגן למהגרים הפלסטיניות. האבא והאמא שלי, שניהם מעיירה בשם רמאללה, שנמצאה בגדה המערבית של פלסטין. משפחותיהם ידעו אחד את השני אבל הם לא לפגוש אחד את השני עד 1967 במישיגן. ההורים שלי באו לארצות הברית בזמנים שונים; האבא שלי הגיע בשנת 1961 ללכת לבית הספר. אמא שלי הגיעה למישיגן כפליט לאחר המלחמה הערבית הישראלית 1967. אמא שלי יש שש אחיותיו ואין לו אחים והמשפחה של האבא שלי שמעה על משפחת רמאללה האחרת הזה שהיו שבע בנות, ולכן לא הייתה אסטרטגיה קטנה במקבלים את שניהם ביחד. הם התארסו כעבור כמה שבועות והתחתנו כמה חודשים מאוחר יותר, והם היו נשואים במשך 42 שנים, עד שהאבא שלי נפטר.
היה להם ארבעה ילדים במישיגן; אני שלישי של ארבע. כשגדלתי היה קשה כי היינו צריך לחיות את הזהות ערבית האמריקנית הזה. אנחנו גדלנו בפרבר בעיקר לבן. אזור דטרויט ידוע שיש אוכלוסייה ערבית גדולה - יש לו את הריכוז הגדול ביותר של הערבים בארצות הברית - אבל היינו באזור שונה במקצת, שלא היה כל כך מגוון כשגדלתי שם בשנת 1980. עמדנו בחוץ ויש לנו הקנטתי. אני זוכר את חבריו לכיתה היו שואלים אותי שאלות שאני אפילו לא יודע איך לענות. אני ערבי, אבל אני לא ממש יודע מה זה אומר.
האבא שלי היה מדבר הרבה על פוליטיקה, אתה לא יכול להיות פלסטיני ולא מדבר הרבה על פוליטיקה. אז הוא יכול להסביר את הסכסוך ערבי הישראלי המלא. אני מרגיש כאילו שהוא עשה עבודה טובה בversing בהיבט הפוליטי של מה זה אומר להיות ערבי. אבל אנחנו אף פעם לא דיבר על התרבות שלנו. אנחנו פשוט חיינו את זה. אכלנו את האוכל, הם דיבר את השפה (עניתי באנגלית), היינו הולכים לחתונות וריקודים למוסיקה ערבית בערבית, אבל למשך הזמן הארוך ביותר שהסתייגתי מהיותו ערבי, כי זה גרם לי שונה מכולם. כמו כן, אני קשור התרבות שלי עם הקפדה. אני לא יכול לעשות הרבה דברים שאנשים אחרים יכולים לעשות, כי אני היה ערבי. אסור היה לנו עד כה, לא יכול היה שיש לנו פיג'מות, היה לי עוצר קפדן מאוד, וההורים שלי היינו אומרים שכללים אלה קיימים בגלל התרבות שלנו. "נערות ערביות לא עושות את הדברים האלה," זה מה שהם היו אומרים לי.
אלה דברים שבדרך כלל מזוהה עם מסורות דתיות שמרניות יותר. כיצד הוצגה דת בבית שלך? היה זה שם נרדף לתרבות או הנפרד שלך?
זה היה שם נרדף, אבל ההורים שלי לא היו ממש שדתיים. כשגדלתי עשינו ללכת לכנסייה, אבל זה היה יותר מסיבות תרבותיות. אם אתה נוצרי פלסטיני מרמאללה, אתה חרדי. יש כמה יוצאים מן הכלל, אבל רובם החרדים. הייתה כנסייה אורתודוכסית שנבנתה בפרבר שבו גר, וכך היינו הולך לכנסייה בכל יום ראשון, אבל זה היה יותר כמו מפגש משפחתי. זה היה מקום שבו ההורים שלי יכולים להתעדכן עם החברים ובני המשפחה שלהם מהגב ברמאללה, כי פחות או יותר אחרי 1967 כולם עזבו את העיר, ורובם נסעו למישיגן. הכומר היה מדבר בערבית. אני זוכר את הדיונים על איך שאנחנו מאותו המקום שהיה מישו, אבל במונחים של הכללים, זה לא היה על להיות נוצרי עבורם, זה היה בלהיות ערבי.
היה לך בסיס נוצרי. מה תפקיד האסלאם לא לשחק בחינוך שלך כערבי?
התוודעתי לאסלאם מאוחר יותר ככל שהתבגרתי. כשגדלתי, הייתה המשפחה שלי דעות קדומות והסטריאוטיפים על מוסלמים שלהם. יש הקהילה שלי אוכלוסייה מוסלמית גדולה, והיינו הולכים לשווקים והמסעדות המוסלמיים, אבל אני זוכר בבירור את המשפחה שלי אומרת דברים כמו, "אל תבזבז יותר מדי זמן שם. פשוט ללכת לקבל את מה שאתה צריך, ולאחר מכן לעזוב, כי שם המוסלמים להסתובב. "אז בגלל דעות קדומות ש, פשוט הנחתי שהמוסלמים היו כל כך שונים ממני.
ולאחר מכן, כאשר הייתי בן 21, התחלתי לעבוד עבור גישה, המהווה את המרכז הקהילתי הערבי לשירותים כלכליים וחברתיים, וזה ארגון האב של המוזיאון אני עובד בחברה. זו הייתה הפעם הראשונה שנחשפתי במלואו לאסלאם ולמוסלמים. אני נשכר להיות הושטת רכז חינוכי, מה שאומר שאני היה אחראי ללמד אנשים על תרבות הערבית והאיסלאם. הבנתי שאני לא יודע כלום! הייתי חייתי בבועה משלי נוצרית הפלסטינית. היה עליי לעבור קורס מזורז באסלאם, ובאותו הזמן הבנתי עד כמה רבים דמיון שיש בין הערבים נוצרים והערבים מוסלמים. לדוגמה, חלק מהטקסים הקשורים ללוויות ומוות הם מאוד דומה. זה היה פתיחת העין בשבילי, וזה גרם לי שאלה למה יש כל כך הרבה דעות קדומות כאשר היו קווי דמיון רבים כל כך.
האם ברצונך לספר לי על איך שאתה למדת על המורמוניות?
כפי שציינתי, הלכנו לכנסייה בעיקר מסיבות תרבותיות, ואז אנחנו פשוט הפסקנו ללכת לגמרי. היה לי כמה שכנים Presbyterian הייתי הולך לכנסייה עם לפעמים. אהבתי את העובדה שהכנסייה שלהם הייתה כל כך אל אדמה; הכנסייה האורתודוקסית שגדלתי הולך הייתה כל כך טקסית וקפדנית. אהבתי ללכת לכנסיות הפרסביטריאני אלה בגלל שכולם היה כל כך פתוחים וידידותיים. אבל זה לא היה משהו שאני באמת רוצה לעשות בכל יום ראשון, זה היה רק מקום שאני הלכתי לחברה ולאחר מכן. לאחר מכן, כאשר הייתי בשנים האחרונות שלי בתיכון, החלטתי שאני לא האמנתי באלוהים יותר. הייתי נער ממורמר וחשבתי לעצמי, איך יכול להיות שאלוהים כאשר יש כל כך הרבה דברים נוראיים שקורים בעולם, וכל כך הרבה דברים רעים קורה בחיים שלי? שהייתה בדרך הייתי על.
כשאני היה בכיתה י"ב, אני חברותיים שני אחים שהיו LDS אבל לא פעיל, והם סיפר לי קצת על הכנסייה כי הייתי סקרן. העברה מהירה קצת, האח שלי בסופו של עובד עם אחד מהם במסעדת מזון מהירה. האח שלי הוא חמש שנים מבוגרת ממני, והוא היה בסוג של מסע הפוך מזו שהייתי ב. הוא מחפש את האמת, הוא מחפש את דת, והוא עבד עם החבר 'ה האלה LDS ושואל הרבה שאלות. סופו של דבר הוא נאלץ לעזוב את העבודה ושלהשתלט על העסק לתיקון הנעליים של האבא שלי בקניון, כי האבא שלי קבל שבץ מסיבי ולא יכול לעבוד יותר. אחי היה בתיקון הנעליים ושני מיסיונרים הגיעו כדי לתקן את נעליהם. האח שלי אמר להם שיש לו שני חברים שהיו LDS והם היו מספרים לו על האמונה. משם, האח שלי התחיל לקחת את הדיונים והוא קיבל הוטבל.
אני זוכר שלא מתעניין בכלל בדת, אבל אני זוכר שכשאחי היה אומר לי על המשיח, ואיך שהוא מנסה ללכת בעקבותיו, אני זוכר שממש נגעתי בו. אני זוכר שחשבתי, אני לא ממש יודע הרבה על הנצרות! אני לא יודע הרבה על ישו. אני מכיר את סיפורי התנ"ך הבסיסיים שלמדתי בבית הספר ליום ראשון כמו ילדה קטנה, אבל אני לא יודע את הפרטים. החלטתי שאני אתחיל לקרוא את התנ"ך ולומד ומתפללים ולראות לאן זה ייקח אותי. הייתי מאוד מאוים על ידי התנ"ך, אז האח שלי נתן לי ספר כמו קריאה בתנ"ך עבור Dummies או משהו והספר הציע לקרוא את הספר הראשון של ג'ון הראשון במשך שבעה ימים ברציפות ולרשום איך הרגיש כמו שאתה קורא. עקבתי אחרי אתגר זה ואני זוכר שהרגשתי שלווה, וזה היה בפעם הראשונה כבוגר צעיר שהרגשתי את מה שאני יודע עכשיו הוא רוח, ואמר לי שאלוהים אוהב אותי והוא היה שם. אני באמת אהבתי את זה, אבל אני לא חושב שאני צריך להצטרף לכנסייה.
לילה אחד, אחי ואני היה דיון ארוך ועמוק. למעשה הייתי צנוע מספיק כדי לשאול אותו שאלות על האמונה, ואז האח שלי היה לענות על שאלות אלה והרוח עשתה את זה מאוד, מאוד ברור לי שהכנסייה הייתה נכונה. לדבר על חוויה בורג ברקים ... זה היה בהחלט אחד מאלה. זה היה תשובה ברורה ולא יכולתי להפסיק לבכות. זה היה במוצאי שבת, למחרת בבוקר התקשרתי למיסיונרים ואמרתי להם שאני רוצה להיטבל! הם היו המומים, כמובן. שירתתי משימה עצמי אז עכשיו במבט לאחור אני חושב, וואו, זה היה מדהים! אבל אני פשוט ידעתי באותו הרגע שאני רוצה להיות חלק ממנה. הלכתי לכנסייה באותו יום, היה הדיון הראשון שלי באותו הלילה, והוטבל כשבועיים מאוחר יותר.
אלה שני בחורים שאמר לך על שהציג את אחי הראשון לכנסייה? יש להם ארבעה אחים צעירים, והם והוריהם לקחו אותי, וכעת הם שלי "משפחה המורמונית המאומצת."
הייתם בן שמונה עשרה. איך זה לשנות את מערכת היחסים שלך עם המשפחה שלך?
לא היה סכסוך. המשפחה שלי הייתה מאוכזבת מחלק מהחלטות האח שלי שעשה בעבר, ולכן כאשר הוא הצטרף לכנסייה, הם פשוט נפנפו אותו כדבר מוזר אחר שהוא עושה. הם באמת לא לקחו את זה ברצינות. אבל אז, כשהצטרפתי הם כעסו יפים ודאגו לי.
אמנם היה לי הדיון הראשון שלי עם הזקנים והאחים שלי, ההורים שלי קראו לי לדבר איתם. אני פשוט ידעתי שזה לא הולך להיות כל כך טוב כמו שאני ירדתי במדרגות אני פשוט אמרתי תפילה חרישית ואמרתי: "אנא עזור לי לעזור להורים שלי להבין למה אני עושה את זה." כשהתחלנו לדבר, הם היו כועס על המיסיונרים להיות שם והם לא הבינו מה אני עושה. אבל תוך דקות ספורות, באורח פלא, לבם התרכך לחלוטין והם אמרו, "אנו מכבדים את ההחלטה שלך." זה היה מדהים. אני כל כך שמח שיש לי ניסיון בזה כי זה לימד אותי בשלב מוקדם כי אלוהים תפילות תשובה אינו והוא באמת מודע למצבינו.
הצטרפותו לא הייתה כל כך קשה, אבל היו שני דברים שהיו קשים: ראשית, האח שלי נפל מהכנסייה כמעט מייד לאחר שהצטרפתי למגוון רחב של סיבות. זה הפך אותו למסע בודד מאוד בשבילי.
הדבר השני שהיה קשה היה שהמשפחה שלי הייתה לגמרי נגדי משרת את המשימה. מתכונן לצאת למשימה היה אחד האתגרים הקשים ביותר שעברתי עליי. אף פעם לא חשבתי שאני רוצה לשרת את משימה, אבל הרוח הבהירה כי אני זקוק לכך. שוב, חוויה בורג ברק. אני חושב שאביתי שבשמים חייבים להבין שאני די עקשן אז זה למה אני מקבל את הדברים בריח הבהרה אלה. הייתי נאיבי: חשבתי שבגלל שזה היה כל כך ברור לי שאני צריך לשרת, זה הולך להיות מסע קל. ידעתי שהמשימה עצמו תהיה קשה, אבל במונחים של הכנה, חשבתי שיהיה קל.
אמרתי להורים שלי בלילה שהחלטתי ללכת, חושב שהם פשוט רוצים להיות תומכים. הם היו מאוד כועסים. מבחינה תרבותית, למרות שאני חייתי בעצמי - וזה משהו שהרבה ערבים לא עושים עד שהם מתחתנים - לא הייתה עדיין הבנה זו שאישה לא צריכה לעזוב את המשפחה שלה, או אפילו המדינה. אני חושב שחלק גדול מזה לאמא שלי היה ביטחון, כי 9/11 שקרה לאחרונה. אמא שלי הייתה מודאגת מאוד שמישהו יפגע בי או להפלות אותי. לא הייתה פעילות אנטי מוסלמית באותה העת, אבל רוב האנשים לא עושים את ההבחנה בין הערבים מוסלמים וערבים נוצרים, גם כשאני היה מיסיונרית LDS. אני זוכר אותה אומר, "מה אם אתה מקבל נשלח לניו יורק?"
זה היה עשרה חודשים בין כשהחלטתי ללכת ומתי בעצם עזבתי בשנת 2002. אז זה היה תקופה ממש ארוכה של התנגדות. זה לא היה רק המשפחה שלי, זה היה חברים, אפילו חברים של LDS. אני היה בן 25, אז יש לי הרבה, "למה אתה הולך למשימה? אתה צריך להתמקד במתחתן או שסיימת את בית הספר. "מורת הרוח באה מכל מקום.
פעם אחת, הייתי מדבר עם חבר ששיתפו את כתבי קודש במתי 10:37-39 על כיבוד אם ואביך, אבל לא בוחר אותם על ה '. אני זוכר שקראתי את זה ורוח קודש אישר לי שהכל יהיה בסדר אם אני פשוט המשכתי בדרך שהייתי על. אני גם זוכר ששכבתי על הרצפה באחד הימים שלי בדמעות, שכתב ביומן שלי, חשב, אני לא יודע אם אני יכול לעשות את זה. אולי אני צריך פשוט לא ללכת כי זה יהיה כל כך הרבה יותר קל. אבל שוב, את הרוח נתנה לי חיבוק ונחמה אותי. זה קשה היה עד היום שעזבתי.
כשהגעתי שיחת המשימה שלי, שהייתה בניו זילנד, ידעתי שהיה בהשראה, כי זה אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם. ברגע שאמרתי להורים שלי שבו אני הולך, הם היו הרבה יותר תומכים. זה היה כזה ברכה. ואז להיות בניו זילנד היה מדהים, יותר מדי. מעולם לא פגשתי אנשי פולינזי בעבר ואני לא ידעתי עד כמה עשיר היא התרבות, כמה קווי דמיון יש בין מורשתם והמורשת שלי. זה גרם לי להבין כמה קשרים יש בכל רחבי העולם בין דתות ותרבויות שונות.
היה לי כמה חברים שהיו מאוד תומכים, כולל המשפחה המורמונית המאמצת שלי. אמא טסה ממש לצאת איתי למרכז ההדרכה המיסיונרית והיה המלווה שלי, כאשר יש לי ניחן בבית המקדש. אם לא היה לי משפחה ושכמה חברים אחרים, זה היה יכול להיות אפילו קשה יותר לעשות את מה שעשיתי.
כשאני היה במשימה שלי, אני לא מקבל מכתבים רבים מדי מהאבא שלי כי הוא עדיין כעס עליי. ויש לו אמא שלי חינוך כיתה ו 'אז אמא שלי לא ידעה איך לדוא"ל או משהו, אבל אחותי הייתה שולחת לי חבילות ומכתבים.
איפה העניין שלך בחינוך לאחרים על המורשת התרבותית שלך בא, במיוחד לאור עובדה שזה היה אתגר בשבילך לאמץ אותו כנער?
אני הלכתי לבית הספר ועבדתי לסירוגין לפני המשימה שלי, אבל כשאני היה במשימה שלי המלווה שלי סיפר לי על BYU ותכנית ללימודי המזרח התיכון שלהם ומרכז ירושלים ... חוויה בורג ברקים אחרת אמרה לי שזה משהו שאני באמת צריך לקחת בחשבון. וכך סיימתי את התואר שלי בBYU במזרח התיכון ללימודים ובערבית, מה שנתן לי את ההזדמנות ללמוד בירושלים ולגור במצרים, שהיה זו הפעם הראשונה שאני חייתי במדינה ערבית.
ממש לפני שהצטרפתי לכנסייה, אני להתעניייין יותר במורשת שלי, במיוחד בשפה. שנאתי את העובדה שאני לא יכול לדבר בערבית. אני לא עשיתי מאמץ עצום באותו הזמן ללמוד, אבל אז יש לי את ברכתו הפטריארכלית שלי שישה חודשים לאחר שהצטרף לכנסייה. השיחות שלי הפטריארכליות ברכה בעומק כ ומורשת בן התמותה שלי איך אני צריך להעריך אותו ולהבין איך זה קשור לבשורה. הוא גם אומר לי שאני לא יכול לקחת את זה בקלות ושאתגרים רבים יבואו בגלל המורשת שלי. התפללתי וקראתי את ברכת שלי ובקשתי הדרכה לגבי מסלול קריירה. אלוהים עשה את זה מאוד, מאוד ברור שאני צריכה ללכת למשהו שקשור למורשת שלי. אני לא מבין את הרגשות שלי בהתחלה, אבל אז הבנתי שאני צריך להבין את המורשת שלי בלימודים וללמוד ככל שיכולתי עליו.
אחרי שסיימתי את לימודיו, לא הייתי בטוח מה אני אמור לעשות עם התואר שלי. שעבדתי עבור גישה (המרכז הקהילתי הערבי לשירותים כלכליים וחברתיים) לפני שהמשימה שלי, אבל אני לא רציתי לחזור למישיגן שוב אחרי בית הספר. אבל אז קיבל טלפון מאישה שעבדתי עם העבר בגישה שאמרה לי שיש למוזיאון חדש שהולך להיות פתיחה. שעורר את העניין שלי, אבל אני עדיין לא היה משוכנע שאני צריך לחזור למישיגן.
לבסוף, הלכתי הביתה לחתונה בשנת 2007 ויצאתי לי לשבת ליד שולחן עם האישה שהייתה אחראי על הארגון כולו. היא סיפר לי על מצב התפתחות שפתיחה, שבו הייתי גיוס כספים במיוחד עבור המוזיאון החדש. אמרתי לה שאני באמת הייתי צריך לחשוב על זה כי אני לא רוצה לחזור למישיגן. החלטה זו לא הייתה כמו "בורג ברק" כמו ההחלטות האחרות, אבל סופו של דבר הרגשתי ששלום על זה ואני חזרתי למישיגן.
סופו של דבר עברתי להוראה בחוג לחינוך בשינה 2009, ואני ממש אהבתי את זה. סופו של דבר אני קודם לאוצרת של חינוך, אז עכשיו אני מנהל את המחלקה לכאן. התשוקה לעבודה שאני עושה ואת העבודה שאנחנו עושים כמוסד ממשיך לגדול כי זה פשוט כל כך צורך. יש כל כך הרבה בורות על הערבים והאסלאם. בכל פעם שאני נותן הרצאה או מצגת, אני פשוט מרגיש שאני באמת עושה את הבדל.
אני עדיין לא יודע אם סופו של דבר זה מה שהיה לה 'בראש בשבילי כשהוא רצה שאני אלך ללימודי מזרח התיכון. אני באמת מרגיש שאחת הסיבות העיקריות שהוא רצה אותי היה כל כך שאני יכול לעשות שושלת היוחסין שלי. לא יכולתי לקרוא לפני ערבית, ועכשיו אני יכול, ויש לי ספר ענק של עץ המשפחה שלי, כי עכשיו אני יכול לתרגם. אז זה באמת מרגש.
מה הדבר העיקרי שאתה מנסה לתקשר בהוראה שלך על הערבים?
שאנחנו לא מונוליטי. שאנחנו לא כולם אותו הדבר. זה אחד הדברים העיקריים שאני דן וזה מה שאני מאמן את המחנכים שלי, כדי לדון גם כן: אנחנו לא כולם אותו הדבר. זה סטריאוטיפ כזה נפוץ. ישנן 22 מדינות ערביות, מעל 300 מיליון הערבים בעולם. יש כל כך הרבה אמריקאים ערבים, אין לנו מספרים מדויקים כי אנחנו לא נכללו במפקד אוכלוסין של ארה"ב - זה עניין אחר לגמרי - אבל יש הרבה אמריקאים ערבים. אנחנו מאוד מגוונים בכל דרך.
המסר העיקרי הוא אחר, אנחנו לא כל הטרוריסטים. מצחיק כמו שזה נשמע, הרבה אנשים יש שמזכירים לו את זה. אנשים לא יכולים לחשוב שכל הערבים הם טרוריסטים, אבל הם עלולים לחשוב שהם תומכים בטרור, או באלימות או תמיכה הם אנטי אמריקאי .... אני מנסה להעביר לך את הסטריאוטיפים ששומעים בחדשות או בסרטים הם לא נכון. הם עשויים להיות נכונים עבור קומץ קטן של ערבים ו / או מוסלמים, אבל הם לא נכונים עבור הרוב.
איך נקודת מבט שיודיע על הזהות שלך כהמורמונית? אנחנו, כמובן, יש כמה מהאתגרים האלה, כך שאתה מקבל מסטריאוטיפים גם המורשת שלך ודתך.
אני מרגיש כמו שהמורמונית באמת עזר לי להבין את מה שהאחים המוסלמים ואחיותיי לעבור. גם המורמונים והערבים הם קבוצות מאוד לא מובנת של אנשים, ויש הרבה קווי דמיון בין הדתות שלנו. אחד מאותם קווי הדמיון הוא אנשים חושבים שאנחנו כופרים. במקום לקרוא את הקוראן או ספר המורמונים, שהם קוראים ספרים על אנטי הכנסייה או אנטי ספרים על האיסלאם. היו הרבה אנשים בשנים האחרונות, שכאשר אני מגן על מוסלמים או לכעוס על רטוריקה אנטי מוסלמית, אומר, "אני לא מבין את זה: אתה נוצרי, מה אכפת לך כל כך הרבה?" ובכנות, אחד סיבה שאכפת לי כל כך הרבה היא שאני יודע בדיוק איך הם מרגישים. בגלל שאנשים לא עושים את ההבחנה בין הערבים נוצרים והערבים מוסלמים, שהייתי הקורבן להערות ופעולות עצמי מפלים. ישנם היבטים מסוימים של האיסלאם שאני לא יכול להבין באופן מלא, אבל יש לי הערכה עמוקה לכך כמה מוסלמים חיים את דתם.
אני מרגיש שהתרבות שבה גידלו אותי בעצם הכינה אותי בשביל להיות חבר בכנסייה. הרבה הערכים שהחדירו לי כילד היו הערכים מטיפי הכנסייה: משפחה, צניעות, הצניעות, כל מיני דברים כאלה.
אבל יש אתגרים רבים שמגיעים ממשתייכים לשתי קבוצות תרבותיות מאוד מובן: יש להגן על מי שאני כערבי ושיש להגן על מי שאני כהמורמונית. האתגר הגדול ביותר היה פשוט מרגיש כל כך לבד. אין ערבים רבים מאוד שהם LDS. להיות כל כך מתלהב אחיי ואחיותיי, תרבות שלא מבינים אותי מבחינה רוחנית, ולאחר מכן להיות לוהט על אחיי ואחיותיי, הרוחניים שלא מבינים אותי מבחינה תרבותית, הוא מאוד בודד.
אני אוהב שהמורמונים מאוד מעוניינים במורשת שלי, אבל אני גם מרגיש שנמאס לי להיות כל כך שונה. הלוואי שלא היה צריך להסביר את עצמי שוב ושוב. אני מרגיש מבודד. אבל באומרו כי, אני עושה משהו בקשר לזה: אני מתחיל עמותה מבוססת אינטרנט ערבי LDS כדי לחבר בין אנשי LDS ערבים.
הייתי במגע עם כמה רשויות כלליות שעובדות במזרח התיכון, ונאמר לי על ידם כי מספר החברים שהם ערבים הוא במאות. אז זה לא הרבה! אם אתה חושב על העובדה שיש 14 מיליון חברי הכנסייה בעולם, כמה מאה שום דבר. אבל אני באמת מרגיש ש להיות חבר של הכנסייה כשלא היה צירוף מקרים, ואני מרגיש שאני אמור לשחק איזשהו התפקיד באיחוד העם ערבי שLDS. אנחנו מקווים להשיק את הקשר עד סוף השנה.
למרות האתגרים שהיה לי כLDS ערבי, אני כל כך אסירת תודה להיות במצב ייחודי זה ולא יהיה לי אותו בכל דרך אחרת. המטרה שלי היא להישאר חזק ככל האפשר כדי להבטיח שאמלא יש אביתי שבשמים כל מה שמחכה לי, מה שזה לא יהיה.
במבט חטוף
ג'ניס פרייג'
מיקום: אן ארבור, מישיגן
גיל: 35
מצב משפחתי: רווק
מקצוע: אוצרת חינוך, המוזיאון הלאומי הערבי האמריקאי
המרת לכנסייה: 1995/05/28
בתי ספר בהשתתפות: האוניברסיטה ויין סטייט, האוניברסיטה בריגהם יאנג
שפות מדוברות בבית: ערבית, אנגלית
המנון אהוב: "תעשה לי"
באינטרנט: http://mormonchannel.org/why-i-believe/36 (
הראיון בערוץ המורמונית לכן אני מאמין תכנית)
ראיון על ידי Neylan McBaine. דיוקנים של ליז הנסן.
שתף את המאמר הזה:
14 תגובות
השאר תגובה

אחיות בחו"ל: ראיונות מפרויקט הנשים המורמונית זמינים כעת ב Amazon.com, עם הקדמה מיוחדת על ידי ה 'סילביה Allred. התמיכה MWP ולרכוש העותק שלך היום!
לתרום לMWP
הנשים המורמונית הפרויקט הוא סעיף מוסמך 501 (c) (3) ארגון צדקה. כל התרומות תועברנה ישירות אל הארגון הן לניכוי מס קבועה בחוק למידה. ראה דף תרומות כדי ללמוד על אופן בו אנו משתמשים בכסף שלך.
.
עיזרו לנו להפיץ את העבודה על MWP על ידי הצבת אחד התגים של הלוגו שלנו בבלוג האישי שלך. מצא את התגים שלנו כאן
























































08:47 באוגוסט 9, 2012
מיצרני הראיון: דמעות עמדו מספר פעמים בראיון של ג'ניס, הן שלה ושלי. אני מזיל דמעות כשתארתי את הבדידות שחשה במסע שלה למשימה ושהיא חשה מאז המייצג את אחת מהקבוצות התרבותיות הקטנות ביותר בכנסייה. אני מלא יראת כבוד לחוסנה של עדותה, בנחישות שלה כדי לחפש את הרוח ולעשות את מה שאלוהים רוצה שהיא, אפילו לנוכח רפיון ידיים. זה היה כבוד גדול לשמוע את סיפורו של ג'ניס.
09:20 באוגוסט 9, 2012
ג'ניס הוא נשים מדהימות. כל כך גדול לראות את הסיפור שלה בהשתתפות כאן.
12:04 באוגוסט 9, 2012
תודה לך על שיתוף הסיפור שלך, ג'ניס! אתה מדהים.
12:27 באוגוסט 9, 2012
זה כל כך מעורר השראה. אני עבדתי בסמוך לאישה צעירה גיל שלי שהייתה לבנוני, ומוסלמית מתאמן. אנחנו כל הזמן נדהמו מהדמיון בין הדתות שלנו. אני חושב שאנחנו גם נעשו חזקים יותר אחד את השני באמונה שלנו. להיות LDS במטרו דטרויט אולי נראים בודד, אבל המעטים שיש, אנחנו חבורה חזקה! אנחנו נצטרך לעצור על ידי המוזיאון מתישהו.
13:50 באוגוסט 9, 2012
אז מסודר כדי לשמוע את כל הסיפורים שלך! אני מסכים עם קריסטין. סיפורים מדהימים על להישאר חזק.
05:44 באוגוסט 9, 2012
תודה על נקודת המבט שלך! העולם מתחיל להיות קטן יותר כל יום בגלל תקשורת האינטרנט והמונית. אז כפי שאנחנו משפשפים את המרפקים, אנחנו באמת צריכים להבין אחד את השני. תודה לך כל כך הרבה.
20:00 באוגוסט 9, 2012
אחות פרייג', תודה לך על שיתוף הסיפור שלך. הגבורה שלך היא השראה וכך גם העדות שלך. אני אוהב את מישיגן ואת ההזדמנויות שיש לנו לחלוק את הבשורה.
נהגתי לעבוד בעולם ללא כוונת רווח מטרו דטרויט ואני מכיר את הגישה וAANM. אני המורמונית ואחד החברים הכי טובים שלי הוא מוסלמי. יש לי הרבה משפחה שם במערב, ואני כל כך אסירת תודה שהייתי מסוגל גדל במקום מגוון מבחינה תרבותית, כך שאני יכול לפתח דעות משלי. כשגדלתי, אני אוהב את האינטראקציה עם אחרים מתרבויות שונות. הרגשתי כמו אאוטסיידר כפי שעשו גם אם לא היה לי מבטא כשאני מדבר, או להיראות כמו משהו אחר מאשר ילד לבן ממוצע. אנחנו היו שונים ביחד. לפעמים זה בודד, אלא את חברתה של רוח הקודש יכולה למלא את החורים.
שוב תודה!
10:26 באוגוסט 10, 2012
פגשתי לראשונה את ג'ניס כיחיד למבוגרים צעירים רק לפני שעזבתי למשימה חזרה בשנת 99 '. גם הוא וגם הסובבים אותי היו מוטיבציה כזו בזמנים קשים של חיים בבית בלי השפעת LDS. אם זה לא היה לג'ניס והחברים בעלי ההשפעה חזקים האלה בזמן שאני הייתי סביר להניח שלא יהיה האדם שאני היום.
09:38 באוגוסט 10, 2012
אני אוהב את כוח שנדרש כדי להיות כל כך חזק בעת, באותו הזמן, מרגישה כל כך בודדה. אני מסכים עם קים, זה בודד, אבל רוח הקודש עוזרת. אני מרגיש כמו שכאבא במעצר ראשוני, אין הרבה זמן לבד, גם כשאני בסביבה האחרות.
20:03 באוגוסט 12, 2012
אני גאה לקרוא ג'ניס אחד החברים הכי טובים שלי. היא חזקה מאוד, ודוגמה מצוינת בשבילי. היא תמיד שואפת ללמוד עוד ולהתקרב לאב שבשמים. היא נותנת לי ההשראה כשאני למטה (וכשאני לא!). אני אוהב אותה המון!
16:40 באוגוסט 14, 2012
היי העולם, לא שלי אימצה
בת רק את הטוב ביותר?
נוהא ועשיתי מצוין כגון
עבודה! (ורוח הקודש)
סיפור גיורה, אני כבר
מבורך שיש לי השורה הראשונה
מושב! אני אוהב אותה כמו משלי!
(היא גם ירשה אחיו של 4 & 2
אחותי כשהיא הצטרפה
משפחה "המורמונים"! כל אחד מאתנו אוהבים את זה
נסיכה ערבית בדרך שלנו!
XOXO
Ur motha
שעה 00:57 על 15 ספטמבר 2012
פגשתי את ג'ניס במחלקת סינגלים אן ארבור מדהימה בביקורים לראות חבר שלי שם. אז כלימודי מזרח התיכון גראד האחרון, הייתי כל כך שמח לשמוע את סיפור ההמרה האחרון שלה! ועכשיו אני שמח לראות אותה בהשתתפות כאן! זה כמו לשמוע את פול הארווי לספר "סוף הסיפור"! לאחר שפגש את האמריקנים יותר ערבים מאז והמאבקים שלהם עם עברם וזהותם, אני מרגיש כל כך מיוחס למספרם כחברים ומקווים שאני יכול להאריך את ידידות אמת. תודה לך ג'ניס למשל וההתמדה שלך, ושאלוהים ימשיך לברך אותך ואת המאמצים שלך בכל החזיתות!
שעה 7:05 בינואר 15, 2013
פגשתי את ג'ניס כששירת כמיסיונר בעיר הבית שלי של נלסון, ניו זילנד. היא אישה מדהימה, אינטליגנטי, חם, ומלאי חיים. היא זוהרת! היא יפה כמו בתוך כמו שהיא בחוץ. אני מרגישה כל כך אסירת תודה מכיר אותה.
13:59 באפריל 4, 2013
ג'ניס, תודה על שיתוף הסיפור שלך! אני באמת מעריץ אותך להמשך להתמיד למרות האתגרים והבדידות של להיות שונים נמשכים. אני אוהב איך שאתה משתמש בדרכים שאתה שונה לחנך ולעזור לאחרים. אולי ההבדלים בינינו הם מתנות מאבו שבשמים שיעזרו לנו לעזור לאחרים. זה משהו שאני חושב עליו. תודה.