23 desember 2010 av admin

11 Kommentarer

Hooked on Kreativitet

Hooked on Kreativitet

Rebecca Knudsen

Med et blikk
Durham, North Carolina, desember 2010

Alltid trukket til kunst og den kunstneriske prosessen, Rebecca oppdaget hekta tepper når den yngste av hennes seks barn var i barnehagen. I årene siden den gang har hun produsert en stor samling av tepper som gjenspeiler hennes åndelige ransakelser, hennes kjærlighet til sine barn og familie, og gleden hun finner i å skape noe som inspirerer tenkt tanke i sitt publikum.

Hvordan og når begynte du å lage?

Det var bare noe inni meg. Som et barn, jeg visste bare at jeg var veldig flink med hendene mine. Jeg likte å gjøre ting. Jeg ville få gamle klær og angre dem og gjøre dem slik at de ville passe meg. Jeg husker å bli rost for det. Jeg ble overrasket over ros fordi som et barn du ofte antar alle er akkurat som deg. Jeg visste at jeg var flink med hendene mine, men så langt som å bli utsatt for kunst av min familie var det ikke mye materiale eller kreativitet til å jobbe med hjemme. Vi bare hadde blyanter og papir. Jeg hadde en mor som elsket å balansere sin sjekkhefte så hun var mye mer praktisk og oppgaveorientert enn jeg var. Ting måtte gjøres på et bestemt tidspunkt, for eksempel, var jobben min å helle melk i glassene til middag på 05:55 hver dag. Jeg vokste opp i den atmosfæren hovedsakelig fordi hun kjørte husholdningen og gjorde en veldig god jobb på det. Min far var en veldig kreativ person, men hans nærvær var ikke like tydelig som min mors fordi han var borte mye som dekan ved Brigham Young University. Jeg tror min far alltid ønsket å være en artist, men var altfor praktisk, siden han vokste opp under depresjonen. Han brukte sin kreativitet ved sine innovative ideer i sin stilling ved BYU.

LDS_woman_photo_Knudsen3

Rebecca med barnebarn

Da jeg var en senior på high school, ble jeg venner med en jente som var veldig kreativ. Hun hadde en stor innflytelse på meg. Min mann Kurt var også en veldig stor innflytelse på meg. Vi flyttet naboen til hverandre da jeg var 15. Vi var gode venner og gjorde en masse kreative ting sammen. Jeg ble så fascinert av hans kreativitet. Han var en av dem som trodde på en kreativ måte. Jeg ble tiltrukket av ham og hans evne til å se annerledes på livet.

Jeg gikk til BYU for college og registrert som en engelsk major. Det første semesteret jeg tok noen kunst klasser, og jeg fikk aldri tilbake til engelsk. Den kunst klasser feide meg bort. Jeg ble så fascinert. Jeg endte opp med hovedfag i grafisk design, men grafisk design er en vanskelig verden. Den kommersielle delen av kunsten bringer med seg mye press. Jeg liker ikke å måtte fokusere mitt arbeid for en bestemt målgruppe. Jeg ønsket å gjøre min egen greie. Det var også et problem med hovedfag i grafisk design i 1970: datamaskiner var i horisonten, og alt jeg har lært, annet enn de grunnleggende design teknikker, var til ingen nytte. Jeg jobbet for et år med en grafisk designer før Kurt og jeg giftet seg og begynte å ha babyer, men jeg har aldri brukt det etter det. Jeg bare slags drev bort fra at verden av kommersiell art.

Hvordan ble du involvert med tekstiler?

Det kom ikke på før vi flyttet tilbake til Provo fra New Mexico i 1990. Jeg hadde seks barn i 8 år så morsrollen var ganske mye alt jeg gjorde. Da vi flyttet til Provo den yngste var i barnehagen, og jeg hadde mye mer fritid.

Hooked tepper var begynt å overflaten på denne tiden. Folk hadde dem stappet vekk i sine skap, men nå ble de blir verdifulle råvarer. Teppene var hovedsakelig fra østkysten og skapte år siden av mennesker som hadde tregulv og ingen teppe. Når tepper ble populært, det bare ikke var kult å ha en hektet teppe så de ble kastet eller stappet unna. Noen av dem overlevde og noen av dem ikke. Jeg var bare fascinert med prosessen med hvordan disse teppene ble gjort. Jeg har alltid elsket stoff. Jeg elsker den taktile delen av stoffet. Å se det. Å holde den. Teksturen det skaper. Jeg bare elsker det.

Jeg hadde ingen anelse om hva jeg gjorde. Noen ganger er det godt ikke å vite. Noen ganger er det godt å ikke ha trening. Noen ganger trening gjør deg redd.

Jeg kunne ikke finne noen i Utah som visste hvordan å koble tepper så jeg lærte meg selv. Min aller første teppe, hvorfor skulle jeg ønske mer?, Er trolig en av mine favoritter, og handler om min oldemor. Jeg hadde ingen anelse om hva jeg gjorde. Noen ganger er det godt ikke å vite. Noen ganger er det godt å ikke ha trening. Noen ganger trening gjør deg redd. Jeg var ikke smart nok til å være redd. Jeg visste akkurat hva jeg ønsket å gjøre, og jeg tenkte: "Sannelig, det kan jeg finne ut av det." Jeg begynte å stille ut mine tepper og gjennom min viser funnet folk som visste hvordan å koble tepper. Jeg møtte hovedsakelig eldre kvinner som hektet veldig fint detaljert tepper. Mine ble ikke sånn. På den tiden, det var ikke noen folk på min alder-Jeg var i min 30 da-som faktisk ble hooking tepper. Så lærte jeg meg selv.

Why Should I Desire More, 1994

Hvorfor skal jeg ønske mer, 1994

Et par år senere, gikk jeg for å oppgradere skolen ved BYU og fikk min UD. Jeg følte at det var et vendepunkt for meg. Jeg hadde en hard tid å få mine professorer til å forstå hva jeg ønsket å gjøre med arbeidet mitt. Ved første, alle mine rådgivere var menn, og det var virkelig vanskelig for meg å føle at de verdsettes hva jeg gjorde med tekstiler. For å være rettferdig mot dem, de visste lite om tekstiler og prosessen jeg brukte. Det var et vendepunkt for meg å endelig ikke om hva de tenkte, men å produsere noe som var virkelig meningsfylt for meg. På det tidspunktet virket det bare å komme sammen.

Hva temaer du stadig vender tilbake til i kunsten din?

Jeg stadig vender tilbake til familie og min erfaring med mine barn. Jeg kan bare ikke synes å unnslippe hvor dypt mine barn har påvirket meg. Ikke at jeg ønsker å unnslippe det, men det bare fortsetter reoccurring. Når mine barn var yngre, gjorde jeg et teppe for hver av dem som en del av bønneteppe Series. Jeg hadde alltid gjort store store tepper, så jeg bestemte meg for å gjøre disse små tepper som var portretter av våre barn. Jeg tok sine patriarkalske velsignelser og symbolsk representert meldinger av sine velsignelser i disse tepper. Det var virkelig en åndelig opplevelse. Jeg bruker ikke noen ordlyden fra de velsignelser, men jeg brukte Skriftene. Jeg tok konsepter og konkrete løfter fra de velsignelser og prøvde å representere de billedlig. Nå er mine barn er vokst. Long Armed Woman viser armene mine opp med mine voksne barn på hodet mitt. Dekkenet delvis representerer hvordan jeg føler meg nå som en mor med voksne barn. Det er en annen rolle som holder reoccurring. Hvert stadium i livet som mor er annerledes.

From Patriarcal Blessing Prayer Rug Series, 1996

Fra Patriarcal velsignelse Prayer Rug Series, 1996

Jeg også stadig vender tilbake til evangeliets prinsipper. Mitt syn på evangeliet har hatt en stor innvirkning på hvordan jeg gjør mitt kunstverk. Lese Skriftene selv og tolke Skriften er veldig mye rett-hjerner aktivitet. Hvis vi er for venstre hjerner vi savner det. Vi savner hva Gud prøver å fortelle oss. Skriften er så utrolig: bildene, begrepene, paradokser. En av mine favorittskriftsteder er i Moses når den snakker om alle ting som blir berørt av Kristus-alle ting i jorden, over jorden, og under jorden. Leser dette skriftstedet, tenkte jeg, "Hele livet er symbolsk. Vi lever på en annen planet, og vi la denne symbolikken passere oss etter dag etter dag etter dag. Hvis vi ser på, lytter, og føler nøye vi begynner å se hvordan alt vitner om Frelseren. "Jeg vil gjerne bli besatt med et konsept som jeg tenker på eller studere om i Skriften. En av disse konseptene er loven om restaurering der vi lærer at alt du gir, enten det er bra eller dårlig-kommer tilbake til deg igjen. Jeg ble besatt med det konseptet og studerte alt jeg kunne om det. Det virket aldri komplett før jeg hadde prøvd å representere det visuelt i teppet Restaurering. På det tidspunktet kunne jeg la det gå.

Restoration, 2005

Restaurering, 2005

Art gjør er en form for åndelig lærdom for meg. Kurt og min datter Ashley og jeg deltok i et show på BYU Museum of Art kalt metaforisk sett. Showet inneholdt arbeid som var åndelig, men var ikke belærende eller representant for noe spesielt religiøs. På den tiden var jeg virkelig sliter med ideen om offer og hva det betydde. Jeg studerte og studerte og studerte. Jeg endte opp med å gjøre et triptykon med tittelen Sacrifice Triptych. Mannen har armene opp i luften, og kvinnen holder litt melk og litt brød. Den midterste bildet av lam representerer Frelseren. Det var en virkelig stor erfaring for meg å gå gjennom denne prosessen med å studere denne ideen om offer og deretter oversetter det til et stykke kunstverk. Jeg tror kunst å gjøre er en prosess av å bære vitnesbyrd om sannheten. Hvis du utforske evangeliets prinsipper oppriktig, Gud velsigner deg med innsikt. Han velsigner også kunstneren med evnen til å oversette det visuelt.

Hvilke utfordringer og overraskelser opplever du under den kreative prosessen?

Jeg tror den store pine av å være kunstner er min egen usikkerhet om oppretting. Jeg hørte på noen snakke om terror av den blanke siden og frykten for det tomme lerretet. Som for meg er så ekte. Du må ha mot til å skape. Jeg beundrer folk som er villige til å gjøre det fordi for meg er det virkelig tar mye energi å si, "Jeg kommer til å gjøre dette", og deretter gjøre det. Det er et stort sikkerhetsproblem som du oppretter. Det er virkelig hardt arbeid. Det kommer ikke så lett til meg. Det er følelsesmessig utmattende. Jeg vet hva jeg har i hodet mitt, men å liksom gjøre det konkret er virkelig god disiplin. Jeg har en tendens til å tenke abstrakt. Å måtte sette den ned fysisk og symbolsk er virkelig slitsomt for en eller annen grunn. Men utfordringen med å kommunisere visuelt er en god utfordring.

Jeg tror kunst å gjøre er en prosess av å bære vitnesbyrd om sannheten. Hvis du utforske evangeliets prinsipper oppriktig, Gud velsigner deg med innsikt. Han velsigner også kunstneren med evnen til å oversette det visuelt.
From Sacrifice Triptych, 2004

Fra Sacrifice Triptych, 2004

Når du oppretter, du nesten blitt atskilt fra hva du gjør. Som artist, du bestemmer, "Vel, representerer dette dette og dette representerer dette." Så du sette den opp på veggen, har du folk kommer til å se det, og de bringer slike forskjellige ideer til hva du har produsert. Jeg ble virkelig overrasket over det, spesielt med metaforisk sett utstillingen. Jeg gikk gjennom utstillingen med ulike grupper og snakket om mine kunstverk. Det var interessant å høre folk aksje, "Jeg trodde du gjorde dette på grunn av dette" eller "Dette er grunnen til at jeg trodde du gjorde dette." Deres ideer var ikke det jeg hadde tenkt, men det var litt flott at min kunst arbeid hadde et liv på egen hånd. Det var å gi andre opplevelser for folk. Det er mirakel av det.

Hvordan fikk du bruke din kreativitet til å heve din familie?

Det virket som vår familielivet var så hektisk når barna var små. Selvfølgelig som en mor du aldri føler at du har gjort nok, men faktisk vi gjorde mye for å oppmuntre til kreativitet. Vi utsatte dem for ulike måter å se verden på, som jeg tror er en av de viktigste tingene. Vi prøvde å utsette dem for folk som var virkelig gode på det de gjorde. Sannsynligvis fordi jeg ikke har noen art lage verktøy som barn, jeg gjorde at vi hadde alle verktøyene mine barn ønsket. Da vi bodde i Albuquerque, New Mexico, hadde vi denne store vaskerom med masse skap og et stort bord. Jeg har aldri kalt det vaskerom-Jeg har alltid kalt det salongen-fordi jeg ville ha dem til å tenke på det som et sted hvor de kunne gå og lage og la ting sitter.

Hvis jeg var å støtte noen korstog, ville det være for barn og kunst. Da vi var i Albuquerque jeg lærte kunsten i klasse skoler som et klasserom frivillig. En gang vi gjorde en wire skulptur, og jeg snakket om Alexander Calder. Jeg hadde bilder av hans tråd skulpturer og ga alle barna ledning til å jobbe med. Etter at vi var ferdige, sine skulpturer var så fantastisk. Dette var trolig fjerde klasse, bare i en alder hvor de tenker at kanskje de ikke har noen kunstneriske evner. Læreren sa til meg: "Kan du plukke ut fire eller fem stålskulpturer som du synes er de beste, og vi vil henge dem opp?" Sa jeg, "Absolutt ikke! Du har til å henge dem alle. Jeg skal hjelpe deg henge dem alle. Du kan ikke fortelle dem at man er bedre enn den andre, spesielt i denne alderen. "De var alle så fantastisk på sin egen måte. Jeg tror barn har en slik evne til å skape, og det er ødeleggende å se at ødelagt. Barn trenger å finne sin egen selvtillit og sin egen stemme. Jeg tror jeg fortsatt jobber med det med meg selv, også!

Jeg tror barn har en slik evne til å skape, og det er ødeleggende å se at ødelagt. Barn trenger å finne sin egen selvtillit og sin egen stemme. Jeg tror jeg fortsatt jobber med det med meg selv, også!

Hva tvinger deg til å holde skape?

Jeg er så tvunget av materialer enten det er stoff, metall, glass, tråd eller garn og bruker disse materialene for å skape noe uventet. Kurt og jeg elsker å gå opp og ned på øyene i jernvareforretninger for å se hva som kan gå ut på at vi skal bruke i et prosjekt.

Long Armed Woman, 2005

Long Armed Woman, 2005

Jeg tror noe annet som tvinger meg til å gjøre kunst er at det har å gjøre med de større tanker og hendelser i livet. Somehow trenger jeg å uttrykke det. Kunst gir det for meg. Det er ikke som du kan bare plop ned av noen, og begynner å ha disse virkelig dype samtaler. Det er verdien av å gjøre kunstverk. Det hjelper initiere de samtalene jeg ønsker å ha med andre mennesker.

LDS_woman_photo_Knudsen2

Jeg skulle ønske jeg kunne inspirere flere til å skape. Jeg tror muligheten er innsiden av alle. Det er noen som har gaven naturlig, men det betyr ikke at det ikke kan utvikles i oss alle. Hvis noen kunne lære å lage og føle glede på grunn av meg, som ville gjøre meg virkelig lykkelig. Jeg håper at noen som ønsker å skape vil lese dette intervjuet, og ha mot til å gjøre det. Det forandrer livet ditt for å skape noe som aldri har eksistert eller aldri ville ha eksistert uten deg. Det er ganske spennende. Slik lager du er så nær det guddommelige som vi får.

Med et blikk

Rebecca Knudsen


LDS_woman_photo_KnudsenCOLOR
Sted: Durham, North Carolina

Alder: 57

Sivil status: Gift med Kurt W Knudsen

Barn: Seks (33, 32,31, 29, 26, 25)

Yrke: Artist

Skoler Deltok: BYU BA, BYU MFA

Språk hjemme: Engelsk

Favoritt Hymn: "Oh, mai My Soul Commune Med Deg"

Intervju av Krisanne Hastings . Fotografier brukt med tillatelse.

Del denne artikkelen:

11 Kommentarer

  1. Krisanne
    17:13 på den 28 desember 2010

    Notater fra Produsent: Det var en gave å intervjue Becky. Vi møttes i Korea og limt over vår felles kjærlighet for virkelig flotte metaforer og visuell kunst. Jeg har aldri møtt en kvinne som utstråler så mye nåde, godhet og visdom. Jeg er så imponert over hennes ydmykhet og på hvilken måte bruker hun kunsten å uttrykke sin forståelse av guddommelighet.

  2. Kurt Knudsen
    08:06 på den 29 desember 2010

    Rebecca er så fantastisk som hennes kunst.
    Jeg elsker denne kvinnen!

  3. Ann
    10:00 på den 29 desember 2010

    Takk, krisanne for å dele en del av min mor med andre. Hun er så klok, er hun ikke?
    -Ann

  4. Patsy Darby
    10:17 på den 29 desember 2010

    Becky "er" en gave. Hun lærte meg å verdsette min kreativitet og glede i prosessen. Når jeg ønsket å lære å hekte tepper og hadde bestilt forsyninger jeg trengte jeg tok dem til sitt hjem ventet noen spesifikke instruksjoner. Jeg husker at jeg sto i kjelleren hennes og hun sa; ". Gå hjem og tegne hva du ønsker å skape" Jeg gjorde det, og deretter ringte og sa: "OK, nå hva gjør jeg?" Becky svar var: "du vil finne det ut. "Det var alt! Dette ble en velsignelse, fordi jeg fant det ut-lykkelig. I sin visdom lærte hun meg mange andre leksjoner. Jeg er takknemlig for å kalle henne min venn.

  5. olivia
    02:46 på den 29 desember 2010

    så gøy å ha en så detaljert, men konsis "record" av Becky kreative historie. det er så mye en del av henne, så det kan like godt være hennes personlige historie.

    takk krisanne for å produsere dette! du har rett-ett ord som alltid har stått fram for meg å beskrive Becky er "nåde".

    Hun er inspirerende og virkelig forstår guddommelighet skape og muligheten den har for alle å benytte seg at guddommelighet.

    (! Og Patsy, jeg elsket å lese den lille historien jeg kan bare bildet becky sier at du har rett;. Som er en verdifull lekse fra en klok kvinne.)

  6. Andy
    08:24 på den 29 desember 2010

    Jeg møtte Becky i 1975. Min beste venn, Kurt, introducted oss. Da jeg gikk til Provo for å besøke ham, ville hun bli inkludert. Det tok ikke lang tid før jeg innså at jeg likte å tilbringe tid med dem begge i forhold til å bare henge ut med Kurt. Sammen er de en blanding av åndelighet, innovasjon, skaperverket, livsglede, humor, og kulinariske herligheter som er uten sidestykke. Jeg er overveldet å se hva deres kreative juice har opprettet og har omgitt meg med sin kunst.

  7. Karen Henderson (svigerinne)
    03:49 på den 30 desember 2010

    Hennes ånd og åndelig innsikt uttrykt gjennom hennes kunst er det jeg elsker mest. Hvor flott å se Becky sette ord på prosessen, for nå har vi begge, hennes konkrete verk og også noen av de mange tanker, inspirasjoner, og åpenbaringer som var grunnlaget for disse arbeidene.
    Takk for at du Becky for å dele både og takk til Krisanne Hastings for innspilling noen av begge deler.

  8. Katrina
    10:20 på 7 januar 2011

    elsket dette intervjuet! så inspirerende. Jeg kjenner en av Rebecca døtre og Knudsens har sikkert gått den kreative ånden på sine barn. Så inspirerende for meg som en ung mor og kunstner.

  9. Hong Sang-Eui
    11:50 på 8 januar 2011

    Flott intervju ~!
    Hennes stykker minner meg om produkter av alkymi.
    Jeg husker henne som fin, elegant, klok nok til å skape noe nødvendig med grunnleggende materialer og energi. Allerede Jeg hadde en sjanse til en av co-arbeid med hennes mann, Kurt. Jeg håper å se hennes blendende tepper påvirket av koreansk kultur.

  10. Erin
    24:43 på den 21 februar 2012

    Jeg husker Becky & Kurt Knudsen fra min misjon. De var begge så gjestfrie, hyggelige og helt upretensiøs. Deres hjem var et lerret for sin kjærlighet til kunst. Det var også et lerret for deres kjærlighet, ren og enkel. En dag jeg ønsker å ha et hjem akkurat sånn.

  11. Kirsten Beitler
    12:09 på den 27 april 2012

    "Jeg har aldri kalt det vaskerom-Jeg har alltid kalt det salongen-fordi jeg ville ha dem til å tenke på det som et sted hvor de kunne gå og lage og la ting sitter."

    Dette er flott! Becky, må du være en åndsfrende. Jeg har et studio i huset mitt, hvor jeg underviser barn kunst klasser. Gjett hva det heter? The Drawing Room Studio :)

Legg igjen en kommentar

SEO Drevet av Platinum SEO fra Techblissonline