17 października 2009 przez admin

14 Komentarze

Wybór między dwoma prawami

Wybór między dwoma prawami

Chelsea Shields Strayer

W skrócie

30 września 2009, Baltimore, MD

W 2001 roku w wieku 20 lat, Chelsea Strayer uciekł ciśnienie kulturowej do małżeństwa młodych wykonując marzenie z dzieciństwa: Kupiła bilet lotniczy i studia na Uniwersytecie w Ghanie. Chelsea spędził miniony rok znów mieszka w Ghanie, studiowanie tradycyjnych ceremonii uzdrawiania duchowego kapłanów do jej doktorskiej badań pracy doktorskiej. Ona omawia mnóstwo rozbieżnych, ale równie dobrych wyborów w życiu i jak się nauczyła się być wierna sobie.

W moim życiu, nie są spójne i kontrastujące realia gdzie obie strony mają rację. Dorastałem w bardzo tradycyjnej rodzinie mormonów: mój tata jest Kościół Systemu Edukacji seminarium nauczyciel, moja mama jest mama pobytu-at-home z ośmiu dzieci. Ale ja też mam ten szalony życie w Afryce. Widzę je jako dwa różne życia, ale jest jedna rzecz, która przechodzi przez niego i to jest ta idea, że ​​istnieje więcej niż jeden "w prawo". Oba te życiu są dobre. Z jakiegoś powodu byłem w stanie dopasować się do prowadzącego zaufania własnej zdolności do poznania, które z dwóch dobrych ścieżek jest dla mnie.

Byłem bardzo posłuszna dziewczyna i nigdy nie zrobił nic złego, ale zawsze mieli różne opinie. Pamiętam konkretny czas, kiedy byłem w przedszkolu i mój tata przyszedł do domu z pracy. Wszedłem na jego kolanach, a on zapytał mnie: "Co ty chcesz być, kiedy dorośniesz?" Pomyślałem, i wreszcie powiedział: "Chcę być prezydentem Stanów Zjednoczonych!" A mój tata powiedział, " Cóż, nie można. Twój mąż będzie musiał być prezydentem, bo będziesz oglądać dzieci. "Byłem w tym małym dzieckiem, ale pamiętam tak wyraźnie, że powiedziałem:" Nie, nie mogę tego zrobić. On może obserwować dzieci. "I absolutnie kochał i szanował mój tata, ale wiedziałem, nawet w tym wieku, że jego odpowiedź nie wydaje się prawo do mnie.

Mormon Woman Strayer 2

Inny przykład miał miejsce w szkole, kiedy moja rodzina udała się do produkcji West Side Story. Wszyscy byliśmy śmiejąc potem bo miałem zakochanej w jednego z bohaterów Latino - Myślę, że miał na imię Chico. Moi rodzice starali się dać mi nauczkę i drażnił mnie: "Nie sądzę, międzyrasowe małżeństwo jest dobre. Dlaczego zawsze jak "Chicos '?" I pamiętam, myśląc: "Co jest w tym złego?" To nigdy nie przyszło mi do głowy, że to było złe. To było dawno temu, ale te uczucia były w Mormona myśli w tym czasie. Mają od zmienił, ale nawet w tym czasie czułem przeciwstawne impulsy. I umiłował Kościół i był posłuszny, ale inna część mnie wiedziała, punkty te pseudo-doktrynalne nie były słuszne.

Impulsy te przeciwstawne sobie, gdy grał Muszę Brigham Young University na studia. Poznałam wspaniałego faceta: ładny, zwrotny misjonarza, z zamożnej rodziny. Był moim pierwszym prawdziwym chłopakiem. Ale jestem pewien, że chciała go poślubić - to nie było to, że myślałem, że to było złe poślubić tego chłopca, to było po prostu, że nie byłem pewien. Po pierwszych sześciu miesiącach spotyka go, zacząłem otrzymania presją ze swoich przywódców kościelnych i rówieśników, by go poślubić. Mój biskup wezwał mnie do swojego biura, aby mi powiedzieć, poślubiając ten facet będzie dobrze. Usłyszałem: "Można by go poślubić, jeśli były lepszym człowiekiem." "Można by czuć się o tym, jeśli żyli swoim życiem rację." Moja babcia rzeczywiście powiedział do mnie: "Ten chłopak jest najlepszą rzeczą, o tobie "Czy możesz w to uwierzyć!

W mojej głowie wiedziałem, że nie było źle - jak to może być złe? Ale nie czuję się dobrze. Nie było pomocy od nikogo w mojej kulturze. Nie było narracji, że pozwolił mi powiedzieć: "Tak, jest idealna, ale nie czuję się dobrze i jest w porządku dla mnie, aby czuć się w ten sposób."

Trwało to długo - tam iz powrotem - i nadal czuje się w pułapce. W mojej głowie, to był to ważny moment i musiałem jakoś oderwać się dowiedzieć, co naprawdę czułem w obliczu kultury, która była tak zdecydowani pcha mi jeden kierunek.

Nie było narracji, że pozwolił mi powiedzieć: "Tak, jest idealna, ale nie czuję się dobrze i jest w porządku dla mnie, aby czuć się w ten sposób."

Tylko w ten sposób mogę dowiedzieć się, uwolnić się od tej presji było wycofać do bramki jakie miałem, od kiedy była małą dziewczynką: Chciałem iść do Afryki. Chciałem iść, odkąd moja mama wynajęła Roots z biblioteki, kiedy była małą dziewczynką. Kiedyś, że jako mój pretekst do powiedzenia, "Nie mogę się ożenić, dopóki nie osiągnąć ten cel." Ale problem z tym, że ludzie reinterpretacji własny cel, aby dopasować oczekiwania kulturowe: "Cóż, dwa może się na misję do Afryki razem w przyszłości. "Ostatecznie, czułem się tak, że w 2001 uwięziony kupiłem bilet i poszedłem do Afryki Zachodniej przez siebie w wieku 20 lat, które nigdy nie opuściły kraj przed.

Nadal zapisywali na BYU w tym czasie. Czy iść na oficjalnej studiów za granicą przez szkołę?

Nie, stosowany do Uniwersytetu w Ghanie jako niezależny studenta. To było przerażające. Właśnie przeleciał nad nadzieję, że to wszystko działa, bo e-mail był jeszcze tak źle tam.

Moim celem było po prostu przeżyć Afryki. Nie miałem pojęcia, że ​​to wykracza poza to pierwszej wizyty. Myślałem, że po prostu wziąć ślub. Nigdy nie wyobrażał sobie przyszłość dla siebie. I Afryki było chaotyczne - nie było to piękne, planowane rzeczą. To było głupie, głupie dziewczyny, którzy chcieli zrobić coś innego i czuł uwięziony. To było bardziej zycie. Po prostu musiałem to zrobić, musiałem wywierać pewną kontrolę nad moim życiem.

Czy pozostają aktywne w Kościele w Ghanie, nawet jeśli czuł te napięcia z kulturą w zakresie małżeństwa?

Tak, bardzo tak, bo czułem się jak obaj byli w porządku. Kocham Kościół i członków. Nigdy nie czułem się opuszczony przez Ojca Niebieskiego i czułem się jak w moich modlitwach i moje osobiste doświadczenia kiedykolwiek zostały zmniejszone, tak jak ja przez kulturę. W mojej osobistej modlitwy czułem się bardzo pewnie, że Pan kochał to, co robię. Więc nie było to, że konflikt między tym, co inni ludzie, że było dobre, a co, w głębi duszy wiedziałem, że było dla mnie dobre.

Kiedy wróciłem z Afryki, odpowiedź Pana przyszedł jako "Masz dwie możliwości, i oboje świetnie. Możesz wziąć ślub i żyć życiem, które już znasz: małżeństwo, dzieci, przebywających w domu. To jest coś dobre i można mieć. Czy można mieć życie nie wie nic na temat. To tabula rasa. Kto wie, czy znajdziesz kogoś poślubić, kto wie, czy będziesz odnieść sukces w czymkolwiek. "Poszedłem z czystej karty i postanowił nie żenić chłopca. Po prostu zrobił krok poza krawędź.

Jak więc śledzić na tę odpowiedź? Jakie były dalsze kroki?

Po powrocie, to było prawie trzy lata, zanim z dnia nikogo innego. Prawie czułem się zdradzony: Dlaczego czuję wrażeniem podążać tą drogą, jeśli nie było nic ani nikt inny za mnie? Patrząc wstecz, zdaję sobie sprawę, że był darem: udało mi się skończyć i zrobić następny krok, bez zwracania uwagi na chłopców. Nie byłem jeszcze na tyle pewnie, realizować swoje marzenia. Nie miałem żadnych przykładów w moim życiu kobiet, które pracowały lub miały stopnie naukowe. Moje królestwo możliwości był tak ograniczony. Ja stosuje się do absolwentów szkoły, kiedy spotkałem człowieka, by w końcu poślubić, i pamiętam, w mojej głowie myśli, "Zgłosiłem się i dostałem akceptowane, ale może faktycznie go nie będzie, a może nie skończy, bo ja" ll mieć dzieci. Lub coś pojawi się. "Mój mąż był wychowywany przez jednego ojca w zupełnie innym kraju, a on powiedział:" No cóż, dlaczego nie pójdziesz? Dlaczego nie chcesz zakończyć? "

Jestem ciekaw twojego doświadczenia Kościoła w Afryce w całej latach byłeś tam. Jaki był Kościół jak w Ghanie w 2001 roku, kiedy pierwszy raz poszedłem, i jak to zmieniło się w ciągu ostatnich ośmiu lat?

Kiedy pierwszy raz tam pod koniec 2001 roku, siedziba dla całego obszaru Afryki Zachodniej znajdowały się na jednym piętrze budynku biurowego o nazwie Gulf Dom. W rzeczywistości, kiedy tam musiałem popytać nawet dowiedzieć się, gdzie to było. Było tylko kilka misjonarzy w miastach. W ubiegłym roku spędziłem tam jest ponad dwanaście słupki w Akrze sam. Mamy budynki: cały ogromny budynek kościoła w Madina, wiele w Kumasi, wiele w Akrze. Cały związek, który obecnie mieści biura Afryki Zachodniej z obszaru Centrum Szkolenia Misjonarzy, że pomogły otwarte. Nie wiem, specjalne numery ... Po prostu idź tam i zobaczyć budynki rosną! Wiele ludzi którzy byli starsi kworum przewodniczący i biskupi, kiedy pierwszy raz pojechaliśmy tam są teraz prezydenci stawkę i władze strefy.

Jakie są niektóre z uderzających cech kobiet Mormona w Ghanie? Co jest ich największym wkładem w Kościele?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba wiedzieć coś o tym, jak postrzegana jest struktura tam kościół. Hierarchia daje ludziom miejsce, tradycyjną strukturę, że jest zagubiony w swoich wioskach i na pewno ich miast. Tak jak ludzie się poruszają w miastach, nie są już częścią ich tradycyjnego "Królowa Matka" lub "wieś starsi" struktury, która utrzymuje ludzi. Kościół rzeczywiście zwiększyła się w: Ma nauczanie domowe , ma rodzinę, ma wbudowany pozycji prawego władzy i autorytetu. To daje ludziom odpowiedzialności że nie są coraz w ich kulturze politycznej w kraju. Zapewnia miejsce dla wszystkich, w tym kobiet w Stowarzyszenia Pomocy prezydencji.

W tradycyjnej wiosce struktury, jako matek pszczelich, kobiety naprawdę mają dużo energii. Nie są one pod starszych lub pod wodza. Ich opinia jest, co to jest: to równe. Wiele znanych mi kobiet Ghanian w Kościele nieść zaufanie do swoich powołaniach na kościół. Mormon kobiet w Ameryce nie ma tej samej postawy. Czujemy się jak nasze opinie są przydatne i pomagają w korelacji, ale nasza postawa jest, że Stowarzyszenie Pomocy jest filią większej hierarchii. Dla wielu z Ghany kobiet, które nie działa w ich myślach. To jest ich powołanie , oni mają otrzymać objawienia , to jest ich objawienie. Że zaufanie to coś, co jest dla mnie zadziwiające i naprawdę coś patrzeć do.

W tradycyjnej wiosce struktury, jako matek pszczelich, kobiety naprawdę mają dużo energii. Nie są one pod starszych lub pod wodza. Ich opinia jest, co to jest: to równe. Wiele znanych mi kobiet Ghanian w kościele nieść zaufanie do swoich powołaniach na kościół.

Z drugiej strony, kobiety na wsi są bardzo różni się od kobiet w miastach, a więc Kościół jest bardzo różny w wioskach. Ponieważ kobiety wiejskie tradycyjnie nie podano tyle edukacji jak mężczyźni, nie są one tak literat i nie mówią po angielsku, więc, że pewność siebie i asertywność to nie istnieje. Wszystko literatury Kościoła i podręczniki w języku angielskim, a większość kobiet nie potrafi czytać Twi, języka ojczystego, nie wspominając angielsku, więc nie może czytać lub uczyć lekcje. W większości wsi oddziałów mam udział, jest zazwyczaj od 25 do 30 mężczyzn w obecności, i nie mogą być pewne nastoletnich dziewcząt i starsza pani. Kobiety są zastraszani i zwykle nie przychodzą. W ubiegłym roku we wsi mieszkałem w, mieliśmy raz spotkanie Stowarzyszenia Pomocy. Oddział miał prezes Stowarzyszenia Pomocy i ona może dać lekcję Twi, ale dlatego, że musi zapoznać się z instrukcją w języku angielskim, że nie czują się komfortowo twierdząc się jako nauczyciel. Jeden raz podkreślił, "Zróbmy Stowarzyszenie Pomocy!" Biskup przyszedł i nauczył się lekcji.

Nie chcę, aby ludzie myśleli, że to w ten sposób na terenie całego kraju. W Akrze, gdzie ludzie mogą czytać i są bardziej wykształcone i istnieje kilka misjonarze, jest inaczej. Ale ze względu na kapłaństwie i dlatego, że mężczyźni nie pielęgnować i szanować go i patrzeć na to jako błogosławieństwo, to często zastraszenia dla kobiet. Mój mąż i ja mieliśmy cel stara się zaangażować kobiety w naszym lokalnym oddziale i zachęcając aby porozmawiać w szkole niedzielnej.

Opisałbyś swój program naukowy i co zrobiłeś w ubiegłym roku w Ghanie?

I specjalizował się w antropologii na BYU i uczestniczyli Boston University (BU) na studiach, gdzie pracowałem na pracy doktorskiej w biologicznych i Antropologii Kulturowej. Wybrałem ten nacisk, więc może uczyć tradycyjnych uzdrowicieli, że pracowałem z odkąd zacząłem chodzić do Ghany. Na BU, mają górną African Studies centrum w narodzie. Więc byłem w stanie nauczyć się konkretnych języków afrykańskich i podjąć specjalistyczne kursy, że nie byłby w stanie podjąć się nigdzie indziej.

Raz zrobiłem to badanie za granicą na własną rękę w 2001 roku, wróciłem do BYU i zaczął lato za granicą, prowadzi badania wycieczki do Ghany z pomocą profesora. W trakcie tych podróży, a w wyniku własnej pracy jako licencjackich, zrobiłem naprawdę świetne kontakty: tradycyjnych uzdrowicieli, z którymi się zaprzyjaźniliśmy. Ci przyjaciele pozwolił mi zobaczyć, że ceremonie przeciętny człowiek może nie tylko chodzić do. Zachciało mi się dalej studiować te ceremonie. W ubiegłym roku, mój mąż i ja spędziliśmy cały rok w Ghanie zrobić swoje badania pracy doktorskiej. Udało mi się przejść do ton ceremonii cały rok i zapisać kulturowe aspekty ich religii, hierarchii, bogów, co oznaczają różne duchy, co naprawdę dzieje się podczas ceremonii. Cała konstrukcja.

Chelsea participating in a healing ceremony in Ghana.

Jaka jest ich tradycyjnych religii?

Rodzimych religii w Ghanie nazywa Ashante i jednym z podstawowych przekonań jest to, że nie jest wszechmocny Bóg, ale on nie wchodzi w interakcje z ludźmi. Pod nim są mniejsze bogowie, którzy współpracują z ludźmi. I pod mniejszych bogów są pośrednikami - człowieka księży - którzy są w stanie komunikować się zarówno z małych bogów i ludzi. Ponieważ istnieje także wiara w czary, trzeba tych uzdrowicieli, tych kapłanów, aby chronić Cię przed przeklęty, dowiedzieć się, kto robi to przekleństwo i uzdrowić cię od klątwy.

Istnieje również przekonanie, że trzeba się urodzić z ducha i ciała, a więc nie cały świat fizyczny i świat duchowy i ich interakcji. Jeśli twój duch jest uszkodzony, może to mieć wpływ na ciało fizyczne. Ludzie zazwyczaj nie chodzą do duchowych uzdrowicieli od razu. Zazwyczaj po coś małego - powiedzmy, zakażenie - nadal utrzymują się i próbowałem lekarzy i innych opcji. W tym momencie można powiedzieć do siebie: "Może to nie jest moje fizyczne ciało, że jest chory. Być może mam duchowe dolegliwości. "Można również udać się do uzdrowicieli do spraw czysto duchowych, takich jak, ktoś przeklął was i chcesz przekleństwo usunięte. Lub chcesz się dobrze na egzaminie i chcesz bogowie dbać o Ciebie.

W ubiegłym roku, rozmawiałem z człowiekiem, który jest LDS, a także bierze udział w rodzimych ceremonie uzdrawiania raz na jakiś czas. On i ja omawialiśmy ile Afrykanie teraz przyjmowanie innych niż rodzime religie, takie jak chrześcijaństwo i judaizm i islam. Przyniósł do tego stopnia, że ​​z tradycyjnych religii afrykańskich, wiele kar są nieuchronne: Jeśli zrobisz coś źle, widać karę zbliżającą. Dostaniesz chory lub Twoja firma nie powiedzie, coś takiego. Kara jest natychmiastowa. Natomiast z Ewangelii Chrystusa i innych religii świata jest kara, ale to w następnym życiu. On jakby śmiał się i mrugnął do mnie: "No, co byś wybrał? Natychmiastowa kara lub czas powiedzieć, OK, przepraszam! Chrześcijaństwo jest dużo łatwiej! "

Ciekawe napięcie pomiędzy Mormoni i tradycyjnej religii skupia się na rzeczywistości władzy kapłanów. Nie ma wątpliwości, w Ghany pamiętać, że duchowi uzdrowiciele mają realną władzę, ale nie wiem gdzie, że władza pochodzi od. Przez wieki, pierwszych misjonarzy chrześcijańskich powiedział rdzennych mieszkańców, że nie ma czegoś takiego jak czary. Ale ludzie odpowiedzieli, mówiąc: "Oczywiście, że istnieje. Czuję efekty w moim codziennym życiu. "Tak więc, przyjmując chrześcijaństwo i jego komunikat, nadal są one oparte na duchowego uzdrawiania, aby chronić je przed czarami. Jedna rzecz, która pojawiają się w całej Afryce Zachodniej, teraz są religie hybrydowe, gdzie duchowe kapłanów chronić ludzi przed czarami, powołując się na moc Chrystusa.

W ciągu moich ośmiu lat tam, widziałem te hybrydowe religie zwiększyć za każdym razem idę. Więc ludzie nadal uważają, że tradycyjni uzdrowiciele dać im ochronę przed czarami, że Kościoły chrześcijańskie nie mogą. Co to znaczy dla mormonów jest stworzyć wiele zamieszania. Ludzie mówią: "Ok, więc nie powinniśmy się udać do tych tradycyjnych uzdrowicieli, bo to nie jest nasza religia i to jest moc szatana, ale to działa."

Nikt nie wątpi, że duchowych uzdrowicieli pracy. Jednym z najciekawszych wniosków Sunday School mieliśmy na rodziny i jeden z pierwszych podpozycjami w podręczniku lekcji powiedział: "Wszyscy jesteśmy dziećmi Boga." I jest ustęp o tym, jak Bóg nas kocha, że ​​jesteśmy jego dzieci, a następnie przemieszcza się. Cóż, spędziliśmy 90 minut rozmowy to podtytuł: "Wszyscy jesteśmy dziećmi Bożymi". To dlatego: Jeśli jesteś bezpłodna i nie może mieć dziecka, można spróbować wszystkiego, ponieważ dzieci są tak ważnym aspektem życia w Afryce Zachodniej. To sprawia, że ​​kobiety, to sprawia, że ​​matkę. Jeśli nie ma dzieci, nie jesteś jeszcze dorosły. Kobiety próbują interwencji medycznej i nieuchronnie kończy się w tradycyjnej uzdrowiciela. To działa - ludzie idą, i zajść w ciążę. Więc pytanie debatowaliśmy na 90 minut w szkole niedzielnej było: "Jeśli te kobiety w ciążę, przechodząc do uzdrawiania, to dziecko szatana? Czy jest to dziecko Boże? "Było to ogromne debata. Nic takiego by przekroczyć nasze umysły w Stanach Zjednoczonych! Chcemy po prostu przejść nad tym. Oczywiście, wszystkie dzieci są dziećmi Boga! I to, co było tak zabawne było to, że w ciągu tego całego rozmowy nie jedna osoba podniosła rękę i powiedział: "No, uzdrowiciele nie mają władzy. To nie działa. "Nigdy nie jest opcja, że ​​to nie działa. Pytanie skąd pochodzi moc i co to oznacza dla naszego Kościoła?

Podczas całej tej rozmowy nie jedna osoba podniosła rękę i powiedział: "No, uzdrowiciele nie mają władzy. To nie działa. "Nigdy nie jest opcja, że ​​to nie działa. Pytanie skąd pochodzi moc i co to oznacza dla naszego Kościoła?


Przynosisz Świętego w Dniach Ostatnich naukę do swojej tezy dyskusji?

Nie, moja praca jest bardzo różne. Moje badania patrzy na biologicznych aspektów rdzennej ceremonii uzdrawiania. W ubiegłym roku byłem tam, faktycznie wziął pomiarów przed i po ceremonii - pomiary fizjologiczne serca, ciśnienia krwi - i pokazać, że nie ma odpowiedzi, relaks, który występuje podczas ceremonii uzdrawiania poprzez rytmiczne bębnienie, taniec i śpiewanie i modląc się. Tu jest rzeczywiście fizyczna reakcja relaks który wspomaga gojenie. Staram się pokazać, dlaczego te uzdrowienia rzeczywiście działają. W Ameryce, odpowiedź relaksu badano dokładnie - w przypadku regulacji stanów fizycznych i masz swoje ciało z powrotem do homeostazy organizm może funkcjonować i leczyć się szybciej. Chciałbym studiować błogosławieństwa kapłańskie w ten sam sposób - pokazać, jak ta sama zasada reakcji relaksacyjnej potwierdza nasze doświadczenia lecznicze.

Można opisać warunki Żyłeś w ubiegłym roku, podczas gdy w Ghanie?

Cóż, po pierwsze, muszę powiedzieć, mój mąż jest policjantem! Podróżował wiele i tak, kiedy proponowany idziemy razem żyć w Afryce przez rok powtarzał: "O nic mi nie będzie!" A ja na to: "Nie, to co innego ..."

Początkowo mieszkał w związku rodzinnym. Związki w wioskach są kilka pokoi w kręgu z dziedzińcem w środku, gdzie każdy gotuje i współdziała. Ale w nocy, całe miejsce będzie zamknięty. Więc były zamknięte w naszym pokoju każdej nocy. I nasz pokój był beton okno. Tak więc trzecia noc, skończyło się na konieczności iść do łazienki, a ja zamknięty w tym pokoju! Skończyło się na nocnik - w 21 wieku! - Tak, że gdybym miał się wysikać może po prostu obudzić i zrobić tam i chcemy się go w godzinach porannych. Ponadto, można usłyszeć wszystko. Ludzie będą odtwarzać muzykę przez całą noc, aby mogli prowadzić rozmowy i przeżyć swoje życie bez sąsiadów i teściów słuchu. Więc całą noc chcesz usłyszeć Celine Dion w języku francuskim lub chcesz usłyszeć przemocy domowej ... Nie było dziecko, które dostałem obrzezany w pokoju blisko naszego i można powiedzieć, że zostało wykonane nieprofesjonalnie i biedny dzieciak zaraziłem i tylko krzyczał całą noc. Były kozy i kury roaming ... Po jednej nocy, gdy wszystkie powyższe nastąpiło, mój drogi mąż powiedział: "Nie mogę wziąć to na rok!" Więc skończyło się na przeniesieniu się do akademika nauczyciela w szkole z internatem, a my mieliśmy nasze własne mieszkanko. To było miłe, a mój mąż skończył nauczania języka angielskiego w szkole z internatem. To nie było jak szalony.

Mamy malaria, dur. Wszelkiego rodzaju szalone rzeczy. Byliśmy w środku pustkowia. Byliśmy coraz naszą wodę w wiadrze ze stawu, i mieliśmy do schowka prysznic i umyć wszystkie nasze ubrania ręcznie. Mieliśmy prasować wszystkie nasze ubrania bo jest to coś, co nazywa Botfly i składa jaja w nic, co wilgotne. Więc Botfly ląduje na ubrania i ustanawia i jajka, a jeśli go nosić, nawet jeśli uważasz, że to jest suchy, to może faktycznie go w skórę i rosną. Mieliśmy prasować wszystkie nasze ubrania! Większość mieszkańców niech dziewczynki w miejscowości umyć ich ubrania, ale nie czują się komfortowo robić więc myte i prasować je wszystkie się. Ale ubrania nie są być prasowane, więc miałem te wszystkie ubrania, które były normalnej wielkości kiedy tam i wiszące w dół do moich cieląt do czasu zostawiłem!

Miniony rok był dobry dla swojego małżeństwa?

To było fantastyczne. Cóż, nie wiem: jesteśmy całkiem współzależne teraz! Mój mąż poleciał do domu do USA po raz, gdy tam byliśmy i nie trafił jego przyczynę lotu Podróżowaliśmy razem przez półtora roku i tak były wykorzystywane do naszych różnych rolach, że zapomniał paszportu. Paszporty była moja praca! Mieliśmy się tak blisko, jak partnerów, że jesteśmy w tarapatach, gdy byliśmy w separacji.

Aby zakończyć, chcę wrócić do idei Zacząłem że zdefiniował tak wiele z moich doświadczeń: Są chwile, kiedy obie strony mają rację. Mogłem za mąż mój pierwszy chłopak i mogłem kontynuować moje zainteresowanie Afryką. Obie były w porządku. Ewangelia działa, ale jak zrobić tradycyjne uzdrowień. Często myślę o Ewie, gdy miała dwa wyjścia: jeść owoców z drzewa poznania dobra i zła, lub słuchać Boga i powstrzymać się. Oboje byli w porządku, były zarówno dobre. Cała sytuacja umieścić ją w miejscu podejmowania decyzji. Ona dokonała wyboru, a ona zapłaciła cenę za ten wybór. Jesteśmy umieścić w tej samej pozycji w naszym życiu. Życie może być szereg różnych dobrych wyborów. Jest to szczególnie dotyczy kobiet w Kościele. Oceniamy siebie nawzajem, ponieważ uważamy, że jest jeden dobry sposób, ale tak naprawdę ciągle spotkał się z szeregu opcji, w których obie opcje są dobre. Oba mogą mieć rację. Ale trzeba zaakceptować konsekwencje, co wybrać. Myślę, że jest w tym aktywnego podejmowania decyzji, w których możemy rozwijać się i uczyć.

W skrócie

Chelsea Shields Strayer


Mormon Woman Strayer 2
Lokalizacja: Baltimore, MD

Wiek: 27

Stan cywilny: żonaty 4 lata

Dzieci: Obecnie w ciąży z pierwszym

Zawód: Doktorant w antropologii biologicznej i kulturowej

Szkoły uczęszczanej: Brigham Young University, University of Ghana, Boston University

Języki używane w domu: angielski, hiszpański

Ulubiony Hymn: "Be Still My Soul"

Rozmawiał Neylan McBaine. Zdjęcia wykorzystane za zgodą.

Podziel się tym artykułem:

14 Komentarze

  1. Sarah Anderson
    00:10 w dniu 01 lutego 2010

    Bardzo podobała mi się ta historia Chelsea! Fascynujące.

  2. TaterTot
    14:00 w dniu 05 lutego 2010

    Wow! To jest niesamowite! I z pewnością będą dzielić się swoją historią! Dziękuję bardzo!

  3. Jenne
    16:15 w dniu 12 kwietnia 2010

    Ja też nie zastanawiał i chciał studiować fizjologicznych kapłańskie błogosławieństwo, modlitwę i doświadczających natchnieniom Ducha. Mam nadzieję, że pewnego dnia nie studiować!

  4. Anioł Kirkham
    15:48 w dniu 23 listopada 2010

    Dzięki Chelsea, trzeba pewne rzeczy przegubowy Czułem długo zbyt. Jestem wciąż zyskuje zaufanie zaufanie w moje wybory, i zaufać własnej zdolności do wypracowania nowego życia, gdzie nie ma szablonu. Ale w pełni uwierzyć istnieje wiele "towary" tam do wyboru, a my jesteśmy o wiele bardziej wolny, niż zdajemy sobie sprawę.
    -Angel

  5. Amanda
    13:20 w dniu 07 marca 2011

    Bardzo podobało mi się ten artykuł i może dotyczyć tak ściśle do niektórych pomysłów, które zostały wyrażone na temat życia Chelsea domu dorastającego. Postawy te były prevalant w moim domu, jak również. Jestem zadowolony, że słuchałem jej serca, bo mimo wszystko, że jest to, jak Pan mówi do nas.

  6. Janna
    19:54 w dniu 07 marca 2011

    Bardzo podobała mi się czyta ten artykuł o Chelsea i oklaskiwać jej ufając intuicji o tym, co jej jest dla niej najlepsze pod względem którzy poślubić, wykazując głębokie odwagi i przenoszą się do Ghany i dalszej realizacji zaawansowanego kształcenia. Powiedział, że jestem trochę zdezorientowany co do nagłówka artykułu, "W wieku 20 lat, Chelsea Strayer uciekł presję kulturową do małżeństwa młodych wykonując marzenia z dzieciństwa." Jeśli moja matematyka jest poprawna, jeśli Chelsea ma 27 i jest żonaty od 4 lat, wyszła za mąż za 23 lat. Więc małżeństwo w 23 nie jest uznawany ślubie młoda?

    Przykro mi, ale muszę się z szacunkiem nie zgadzam się, że Chelsea jest opór ślubie młoda w celu realizacji marzenia. Ona nadal małżeństwem młodych, a nawet w ten sposób realizuje swoje marzenie. Dla mnie nagłówek historia powinna czytać, "Kobieta, która decyduje się na ślub młodych nie jest wykluczone przez tradycyjnie określonych ról i realizuje marzenia. Mąż dołącza w śnie. "

    Teraz, to jest nagłówek.

  7. Kalli
    09:48 w dniu 17 marca 2011

    Jestem w Afryce z mężem teraz-EMC oferuje już w Ghanie, Rwandzie, Maroka i Ugandzie. Czary są tak ciekawe, prawda? Tak różne od jakiegokolwiek kontekstu jestem przyzwyczajony. Całkowicie zgadzam się z pomysłów, jak można kochać Kościół, ale uznają, że niektóre rzeczy są kulturowe, a nie doktrynalne. Jak dobrze, że są często kilka dobrych wyborów i dla każdej kobiety może być inaczej.

  8. Wrzos
    12:39 w dniu 28 czerwca 2011

    Podziwiam odwagę, Chelsea, aby trudny wybór (wiele trudnych wyborów!) W celu śledzenia jej serce i poczucie celu swego życia. Być może podobnie jak wielu młodych LDS kobiet, ja się wchłania i interpretować oczekiwania kulturalne i musiał uporządkować wiele głosów, aby znaleźć te, które odczuwalne były jak najbardziej prawdziwe. Mogę sobie wyobrazić, niektóre z tych "głosów" czytanie tego artykułu i znalezienie wyświetleń Chelsey trochę zapiera dech w piersiach, a może nawet heretycki.

    Pomimo wszystkich zmartwień i wyzwanie, jestem wdzięczny za moich własnych doświadczeń "sortowania" różnorodność wpływów wokół mnie - nie tylko oni kazał mi szukać rozeznania i jasności, że już nauczył mnie być bardzo, bardzo ostrożnym doradztwo nikogo w trakcie jego / jej życia. Uważam, że są święte, daleko idące decyzje, które są najlepiej wykonane między Bogiem a jego dzieckiem (dziećmi), a nie przez innych wadze w.

    W zaawansowanym wieku 48 lat :) , Ja też sobie sprawę, że motywy stojące za tymi różnymi głosami wahała się od miłości i inspiracji, aby obawiać się rote indoktrynacji (w przeciwieństwie do osobistego objawienia) do nieporozumień z prostego braku informacji. Dostarczane przez bliskich osób (rodziców, przywódców kościelnych, dobrze, co oznacza rodzinę i przyjaciół), że rada może albo pokrywają się z lub zastąpić podszeptami Ducha.

    Bóg daje nam tak szerokim świecie ogromne możliwości rozwoju, służą, i uczyć się. Zawsze wydaje się być handel, nie istnieje? Znalezienie radość i sens w naszych wyborów (założę się, że Chelsea miała momenty ponownego pośród Botfly i cierpienia i blokad dróg) jest taka wielka rzecz do zrobienia obok członków naszych rodzin, przyjaciół, wybranych kocha i naszego kochającego Ojca w Niebie . Ostatecznie jednak, że jesteśmy odpowiedzialni za skutki naszych wyborów.

    Wszystkiego najlepszego dla Ciebie, Chelsea. Niech wasze życie nadal bogate i satysfakcjonujące. I wszystkiego najlepszego z macierzyństwa! To niezrównane przygody i błogosławieństwem.

    Z miłości ...

  9. Wrzos
    12:59 w dniu 28 czerwca 2011

    Uzupełnienie: Wydaje mi się, że wszyscy młodzi mężczyźni (i kobiety) są zalewani głosy kulturalnych, nie tylko tych z nas w LDS społeczności. Że uczono doktryny osobistego objawienia, pism, jak Słowo Boże, i żyjących proroków umieszczono narzędzia nieocenioną wartość w nawigacji dorosłości ... i życia w ogóle.

  10. Michelle
    15:12 w dniu 28 czerwca 2011

    Podobało nam się to! Dziękujemy za udostępnienie i powodzenia dla Ciebie i Twojego męża na następnej wielkiej przygody (rodziców)!

  11. Tracy
    10:07 w dniu 22 września 2012

    Chelsea, dziękuję za wgląd nie tylko LDS kultury, ale również kultura ghanian. Jestem żonaty z non LDS ghanian człowieka, a ja wciąż jestem wiernym ewangelii z jego pełne poparcie. Jesteśmy prawie zakończył budowę naszego domu w adenta (poza Akrze). planujemy przenieść się około roku. Zawsze byłem trochę buntować kultury w kościele. Chodziłem do szkoły w Utah, ale nigdy nie czułem się jak w domu z tamtejszej kultury. Po przeprowadzce do Calgary i poszedł odwiedzić Ghana z mężem, czułem się jak w domu. my zdecydowaliśmy się zbudować dom na ziemi już właścicielem, a my jesteśmy bardzo prawie gotowy. Zawsze czułem pewien ciągnąć do Afryki, nawet zanim poznałam mojego męża. Jestem podekscytowany na naszej nowej przygody, a czytanie doświadczenie dodaje paliwa do tego podniecenia. Być może, jeśli wrócisz, spotkamy :)

  12. Dlaczego przynależność sprawy: Fellows piątek z Chelsea Shields Strayer | Najlepsza Nauka Aktualności
    16:10 w dniu 15 listopada 2013

    [...] DC. Jestem członkiem współzałożycielem i zarządu LDS WAVE, religijnej grupy poparcia, i produkować artykuły, blogi i podcasty regularnie. Dla naszych działań, wielu z nas w obliczu poważnych konsekwencji. Ja [...]

  13. Dlaczego przynależność sprawy: Fellows piątek z Chelsea Shields Strayer | BizBox B2B Social serwisu
    22:04 w dniu 15 listopada 2013

    [...] DC. Jestem członkiem współzałożycielem i zarządu LDS WAVE, religijnej grupy poparcia, i produkować artykuły, blogi i podcasty regularnie. Dla naszych działań, wielu z nas w obliczu poważnych konsekwencji. Ja [...]

  14. Dlaczego przynależność sprawy: Fellows piątek z Chelsea Shields Strayer
    01:40 w dniu 17 listopada 2013

    [...] DC. Jestem członkiem współzałożycielem i zarządu LDS WAVE, religijnej grupy poparcia, i produkować artykuły, blogi i podcasty regularnie. Dla naszych działań, wielu z nas w obliczu poważnych konsekwencji. Ja [...]

Dodaj komentarz

SEO Powered by Platinum SEO z Techblissonline